Înmatriculările noi de vehicule rutiere au scăzut cu 16,8% în trimestrul IV 2021 față de aceeași perioadă a anului precedent (date INS). Cum a evoluat categoria second hand?

trafic-bucuresti-masini_INQUAM_Photos_Sabin_Cirstoveanu Sursa foto: Inquam Photos/ Sabin_Cirstoveanu

Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au scăzut cu 16,8% în trimestrul IV 2021 faţă de trimestrul IV 2020, arată datele Institutului Național de Statistică (INS).  În același trimestru al anului 2021, înmatriculările noi de vehicule pentru transportul mărfurilor au scăzut cu 17,1% comparativ cu trimestrul IV din anul 2020. În trimestrul IV 2021, ponderea înmatriculărilor noi de autoturisme importate second hand în total
înmatriculări noi de autoturisme a fost de 73,3%, în creștere cu 1,6 puncte procentuale față de același
trimestru al anului 2020.

În trimestrul IV 2021 comparativ cu trimestrul IV al anului 2020, înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru
transportul pasagerilor au înregistrat scăderi la toate categoriile: la categoria mopede ṣi motociclete cu
35,1%, la categoria autobuze și microbuze cu 20,7% ṣi la categoria autoturisme cu 16,2%. În ceea ce privește
înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul pasagerilor au fost înregistrate scăderi la toate
categoriile astfel: la categoria mopede ṣi motociclete cu 42,8%, la categoria autobuze ṣi microbuze cu 29,7% ṣi
la categoria autoturisme cu 21,0%.

Referitor la înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor au fost înregistrate scăderi la
toate categoriile, astfel: la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 20,1%,
la categoria remorci ṣi semiremorci cu 15,3% ṣi la categoria autotractoare cu 5,3%. Înmatriculările noi de
vehicule rutiere noi pentru transportul mărfurilor au înregistrat creṣtere la categoria autotractoare cu 52,1%
ṣi scăderi la categoria remorci semiremorci cu 7,1% ṣi la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru
scopuri speciale) cu 0,8%.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Faţă de trimestrul III 2021, în trimestrul IV 2021, înmatriculările noi de vehicule rutiere au înregistrat scădere
cu 16,2% la vehiculele pentru transportul pasagerilor, iar înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru
transportul mărfurilor, scădere cu 13,7%.

Vehiculele rutiere clasificate în conformitate cu Normele europene de poluare, înmatriculate în circulație, cuprindeau, la sfârșitul trimestrului IV 2021, în proporție de 57,6%, vehicule cu normele de poluare Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 și în proporție de 11,9%, vehicule cu norma de poluare Non-Euro.

Pentru categoria autoturisme, cea mai însemnată pondere a fost deținută de vehicule conforme cu norma
europeană Euro 4, respectiv 35,2%; pentru categoria autobuze ṣi microbuze cele mai multe vehicule,
respectiv 25,5% au fost clasificate în norma Euro 3, iar pentru categoria mopede ṣi motociclete, cele mai
multe vehicule, respectiv 29,6% au fost clasificate Non-Euro.

Vehiculele conforme cu norma europeană Euro 3 au predominat pentru categoria autocamioane în
proporṭie de 30,1%, cele conforme cu norma Euro 6 au fost preponderente pentru categoria autotractoare
în proporṭie de 34,1%, în timp ce pentru categoria vehicule rutiere pentru scopuri speciale cele mai multe
vehicule, respectiv 26,0% au fost clasificate în norma Non-Euro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: