Inspecția Muncii a scos la licitație în SICAP un contract de 53,5 milioane lei pentru achiziția de echipamente hardware, soft-uri și servicii de instruire a personalului în vederea implementării Registrului General de Evidență a Salariaților (REGES) în variantă online, o cerință din PNRR. Acest sistem va permite accesul angajatorilor, persoanelor fizice/salariaților/foștilor salariați și autorităților într-un sistem informatic centralizat, cu efecte directe pentru cetățeni și mediul de afaceri precum și către terțe autorități și instituții publice.
„Registrul general de evidenţă a salariaţilor se completează şi se transmite inspectoratului teritorial de muncă în ordinea angajării şi cuprinde elementele de identificare ale tuturor salariaţilor, data angajării, funcţia/ocupaţia conform specificaţiei Clasificării ocupaţiilor din România sau altor acte normative, nivelul şi specialitatea studiilor absolvite, tipul contractului individual de muncă, salariul, sporurile şi cuantumul acestora, perioada şi cauzele de suspendare a contractului individual de muncă, perioada detaşării şi data încetării contractului individual de muncă”, arată Inspecția Muncii.
Principalele beneficii ale REGES:
- Registrul general de evidenţă a salariaţilor este accesibil online pentru salariaţi/foşti salariaţi, în privinţa datelor care îi privesc. Dreptul de acces se limitează la vizualizarea, descărcarea şi tipărirea acestor date, precum şi la generarea online şi descărcarea unui extras din registru.
- Vechimea în muncă şi/sau în specialitate poate fi dovedită şi cu extrasul online.
Implementarea REGES trebuie făcută în 12 luni. Vor fi instruiți 2.000 de inspectori simultan pentru lucru cu sistemul.