Investigatorii din Coreea de Sud încearcă să determine cauzele accidentului unui avion al companiei Jeju. Modelul Boeing 737-800 care s-a prăbuşit este unul dintre cele mai populare avioane din lume

Screenshot 2024-12-29 110609 Foto: captură video

Investigatorii din Coreea de Sud încearcă să determine cauzele accidentului unui avion al companiei Jeju Air, un Boeing 737-800, unul dintre cele mai utilizate din lume, care a aterizat pe burtă, fără trenul de aterizare desfăşurat, pe aeroportul internaţional Muan, în sud-vestul Coreei de Sud, relatează agenția Reuters, citată de News.ro.

Incidentul, care a provocat moartea a 179 dintre cele 181 de persoane aflate la bord, este cel mai grav dezastru aviatic al ţării din ultimele decenii.

Avioanele Boeing 737-800 au un istoric solid de siguranţă. Avionul implicat în accident, anterior operat de compania Ryanair, a fost livrat către Jeju Air în 2017 şi avea aproximativ 15 ani vechime.

Analize Economedia

MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta

Preşedintele interimar al Coreei de Sud, Choi Sang-mok, a ordonat o inspecţie de urgenţă a avioanelor Boeing 737-800 din ţară.

Experţii din industrie consideră că este puţin probabil ca investigaţiile să dezvăluie o problemă de design a avionului, ca motiv pentru care trenul de aterizare nu a fost desfăşurat, având în vedere istoricul său îndelungat de exploatare.

Chiar şi în cazul unei defecţiuni hidraulice, piloţii unui Boeing 737-800 pot desfăşura trenul de aterizare manual.

O teorie vehiculată sugerează că un posibil impact cu o pasăre ar fi putut afecta motoarele, reducând timpul disponibil pentru piloţi ca să urmeze procedurile de urgenţă.

Jeff Guzzetti, fost investigator în siguranţa aviaţiei în cadrul Consiliului Naţional pentru Siguranţa Transporturilor (NTSB) din SUA, a declarat că, dacă avionul nu ar fi lovit un zid dur la capătul pistei, accidentul ar fi putut fi mai puţin grav.

Conform protocoalelor internaţionale, autorităţile din Coreea de Sud vor conduce ancheta principală, fiind ţara unde s-a produs accidentul. Totuşi, echipa americană de investigaţie, condusă de NTSB şi incluzând experţi de la Boeing şi Administraţia Federală a Aviaţiei (FAA), va sprijini procesul, deoarece avionul a fost fabricat şi certificat în Statele Unite.

Accidentul a readus în atenţie importanţa siguranţei aviatice şi a întreţinerii aeronavelor, mai ales în contextul utilizării unei flote globale de avioane cu o vechime medie de 13 ani. Investigarea completă a cauzelor ar putea dura mai bine de un an, potrivit experţilor.

Autorităţile sud-coreene şi americane continuă colectarea probelor şi analizarea posibilelor scenarii care au dus la această tragedie, care a lăsat în urmă întrebări importante despre procedurile de siguranţă şi factorii care au contribuit la accident.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.