Business-urile vor putea fi scalate mai ușor în viitorul apropiat cu ajutorul AI și ne putem imagina un viitor în care există afaceri cu un fondator și poate unu-doi colaboratori, dar cu o cifră de afaceri foarte mare, a declarat Ioana Ceaușu, director operațional la The Entrepreneurship Academy, într-un interviu pentru TechRider. În această universitate, studenții își deschid propriile afaceri încă din primul an de studii.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
„Ca antreprenori, [studenții] încep să se joace cu diverse mici automatizări, în funcție și de apetența lor pentru tehnologie. Și la ce ne uităm noi în viitor este să includem, inclusiv în cursuri, moduri în care ei pot să-și scaleze mult mai rapid business-urile cu ajutorul AI-ului. Adică, ne putem imagina un viitor apropiat în care avem business-uri cu un fondator și poate unu-doi colaboratori, dar cu o cifră de afaceri foarte mare, tocmai pentru că folosește AI-ul în dezvoltarea business-ului. Și atunci, vrem să-i pregătim, pentru că este o altă paradigmă de business. Ne-am obișnuit până acum cu mulți angajați, cu multă forță de muncă”, a explicat Ceaușu.
Rolul AI în educația antreprenorială
La EA, studenții sunt încurajați să folosească chatboți AI, precum ChatGPT, însă există câteva reguli. Ei trebuie să citeze aceste modele AI în proiectele lor ca și orice altă sursă și să menționeze inclusiv ce prompturi au folosit, cum le-au folosit, astfel încât să-și rafineze sau să-și îmbunătățească munca, nu să delege gândirea. „Mai degrabă să-l folosească drept instrument, ca asistent”, a continuat Ceaușu.
The Entrepreneurship Academy este singura facultate de business din România care, pe lângă componenta de studiu academic, ghidează și susține studenții să-și înceapă propriile inițiative antreprenoriale. Profesorii sunt oameni din mediul antreprenorial.
În cadrul instituției au apărut afaceri de succes, precum Flip.ro (vânzarea și cumpărarea de telefoane, tablete și alte electronice recondiționate), Unfrosen (ajuta brandurile și retailerii mari să vândă eficient stocurile în exces de îmbrăcăminte), Meliem (bijuterii) sau Nuit.ro (produse pentru somn).