Compania italiană Iveco a prezentat luni un prototip al camionetei mari eDaily, alimentată cu hidrogen, pe care a dezvoltat-o împreună cu Hyundai Motor, acesta fiind primul rezultat tangibil al unui parteneriat mai larg între cei doi producatori auto, transmite agenția Reuters, citată de News.ro.
Iveco şi compania sud-coreeană Hyundai Motor au semnat în martie un acord preliminar pentru a explora cooperarea în ceea ce priveşte tehnologia vehiculelor partajate, aprovizionarea comună şi furnizarea reciprocă.
În iulie, cele două companii au spus că Iveco îşi va echipa viitoarele autobuze alimentate cu hidrogen din Europa cu sisteme de celule de combustibil proiectate de marca Hyundai de mobilitate pe hidrogen, HTWO.
Iveco este deschisă în ceea ce priveşte continuarea unor astfel de cooperări, a declarat directorul general Gerrit Marx, la târgul comercial IAA Transportation de la Hanovra, invocând necesitatea de a se consolida în lumina schimbărilor rapide din industrie.
Noul vehicul eDaily, alimentat cu hidrogen, cu o autonomie de 350 km şi o sarcină utilă maximă de 3 tone, este echipat cu sistemul de pile de combustie cu hidrogen de 90 kilowaţi (kW) de la Hyundai şi un motor electric de 140 kW, a spus Iveco într-un comunicat.
Pachetul de baterii al vehiculului este furnizat de FPT Industrial, unitatea de propulsie a Iveco.
Iveco, cel mai mic dintre marii producători de camioane şi autobuze din Europa, s-a angajat să dezvolte o gamă completă de vehicule cu emisii zero, pe măsură ce s-a separat la începutul acestui an de fosta sa companie-mamă CNH Industrial.
Iveco are o companie mixtă cu grupul american Nikola, pentru a produce camioane grele cu baterii electrice şi celule de combustibil cu hidrogen.
Compania a mai spus luni că şi Hyundai evaluează alte opţiuni de colaborare, de la vânzări încrucişate de produse în regiuni selectate până la dezvoltări comune în automatizarea şi conectivitatea vehiculelor.
Iveco a adăugat că Hyundai ia în considerare şi oportunităţi de aprovizionare de la FPT Industrial, în zona motopropulsoarelor convenţionale de următoarea generaţie pentru vehicule comerciale.
Marx a spus că registrezele de comenzi sunt pline şi că este posibil să se transfere clienţilor costuri mai mari de achiziţie, rămânând, de asemenea, în timp ce compania este conştientă de preţurile mai mari ale energiei, pe măsură ce iarna se apropie.