Kia a prezentat noua generație a lui Niro, care va fi pusă în vânzare anul viitor ca model hibrid, hibrid plug-in și model electric cu baterie. Accentul prezentării a fost pe designul complet nou. Kia nu a dezvăluit încă dacă vor exista modificări ale grupurilor motopropulsoare.
Prima generație a lui Niro (din 2016) a fost oferită exclusiv cu sisteme de propulsie alternative – crossover-ul compact folosea sistemul de propulsie de la sedanul Hyundai Ioniq pentru hibridul și hibridul plug-in. Cu toate acestea, versiunea BEV e-Niro, care este oferită din 2018, nu a preluat propulsia de la Ioniq Electric, ci ambele opțiuni de la Kona Electric. Cu alte cuvinte: 100 kW putere cu o baterie de 39,2 kWh sau 150 kW cu o baterie de 64 kWh.
Kia a confirmat că hibridul plug-in va fi echipat cu așa-numita tehnologie „Greenzone Drive Mode”. Acesta este un sistem de geofencing care comută automat motorul în modul de conducere electric în anumite zone. Acesta ar trebui să fie cazul în zonele rezidențiale sau în apropierea școlilor sau spitalelor – sistemul ar trebui, de asemenea, să recunoască „locurile preferate ale șoferului”, cum ar fi casa sau biroul acestuia și să le stabilească ca „zonă verde”. În principiu, această funcție este anunțată și pentru hibrid, dar aici efectul este gestionabil cu e-range joasă.
De asemenea, este clar că designul a evoluat. Farurile Due cu lumini de zi cu LED sunt complet noi, iar spatele cu stopurile acum în poziție verticală nu mai amintește de predecesor. Pe părțile laterale ale caroseriei există elemente vopsite într-o culoare contrastantă.
Ca „un angajament al Kia față de sustenabilitate și ca un indiciu al dezvoltării viitoare a modelului”, compania sud-coreeană mai citează câteva inovații: căptușeala este realizată din tapet reciclat, scaunele sunt din bio-PU cu Tencel din frunze de eucalipt. iar panourile ușilor sunt vopsite fără BTX, adică o vopsea pe bază de apă care nu conține izomeri de benzen, toluen și xilen.