Ajuns la un an de existență, și apărut prin fuziunea PCA cu FCA, producătorul auto Stellantis a planificat investiții de peste 30 de miliarde de euro până în 2025 pentru a executa strategii de electrificare și software pentru a susține cele 14 mărci auto ale companiei plus două mărci de mobilitate, în vreme ce devine o companie tehnologică de mobilitate.
Franco-americano-italienii au o strategie de electrificare care include acum 33 de vehicule electrificate, inclusiv dube cu celule de combustibil, și încă opt vehicule electrice cu baterii care vor fi lansate în următoarele 18 luni. Stellantis a construit parteneriate cu Automotive Cells Company, Factorial Energy, LG Energy Solution, Samsung SDI și Vulcan Energy, care vor sprijini transformarea companiei în una electrică.
De asemenea, producătorul auto are colaborări pe software cu Amazon, BMW, Foxconn și Waymo. Acum, oficialii Stellantis lucrează la un plan strategic pe termen lung care va fi dezvăluit pe 1 martie.
„Avem încă mult de lucru în fața noastră, dar comunitatea Stellantis este pe drum, așa că cursa a început”, a spus Carlos Tavares. „Stellantis va face diferența în mediul solicitant în care ne desfășurăm activitatea. Este datoria noastră și, datorită mentalității noastre competitive, am încredere că vedetele noastre vor continua să strălucească.”
Stellantis, al doilea cel mai mare producător auto european, cu o cotă de piață de 21,9%, potrivit ACEA, a apărut în urmă cu doar 12 luni, fiind prezent în trei regiuni puternice – Europa, America de Nord și America de Sud – pe lângă potențialul semnificativ neexploatat pe piețe importante precum China, Africa, Orientul Mijlociu, Oceania și India.
Cu operațiuni industriale în aproape 30 de țări, compania furnizează vehicule și servicii în peste 130 de piețe.