Legendara marcă auto Bugatti, deținută de Volkswagen, va trece sub controlul tânărului constructor croat de „sueprmașini” electrice Rimac, viitor acționar majoritar al unei companii mixte alături de Porsche, au a nunțat cei doi producători de bolizi de lux, potrivit Le Figaro.
După mai multe luni de speculații legate de viitorul Bugatti, Rimac și Porsche (Volkswagen) au anunțat alianța în cadrul unei noi companii, deținute în proporție de 55% de constructorul croat, pentru a combina „expertiza puternică a Bugatti în domeniul hipermașinilor cu marea putere de inovare a Rimac în promițătorul domeniu al mobilității electrice”, potrivit unui comunicat comun. Societatea Bugatti-Rimac, cu sediul la Zagreb, va vedea lumina zilei în trimestrul patru din 2021. Valoarea operațiunii nu a fost dezvăluită. Supranumit de presă „Elon Musk din Balcani”, Mate Rimac, în vârstă de 33 de ani, va conduce viitoarea entitate.
Acest anunț vine după o perioadă de zvonuri privind cedarea simplă a Bugatti către Rimac. În cele din urmă, însă, producătorul modelelor Veyron și Chiron, printre cele mai scumpe mașini din lume, va rămâne în universul Volkswagen.
Mate Rimac a înființat compania sa în 2009 și are în prezent peste 1.000 de angajați. Rimac Automibili și-a instalat uzina la Sveta Nedelja, în apropiere de Zagreb, și a sfârșit prin a atrage constructori în Croația, mai degrabă decât să-și delocalizeze producția.
Noua societatea va avea delicata sarcină de a asigura tranziția spre mobilitate electrică a Bugatti, o sarcină foarte riscantă pentru o marcă simbol al vitezei și puterii. Volkswagen cumpărase Bugatti în 1998. Înființată în 1909 de constructorul italian Ettore Bugatti, marca dispune în continuare de o uzină istorică în Moslheim, în Alsacia (estul Franței), fieful constructorului încă de la înființare.