Legendara marcă auto Bugatti, deținută de Volkswagen, va trece sub controlul tânărului constructor croat de „sueprmașini” electrice Rimac, viitor acționar majoritar al unei companii mixte alături de Porsche, au a nunțat cei doi producători de bolizi de lux, potrivit Le Figaro.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
După mai multe luni de speculații legate de viitorul Bugatti, Rimac și Porsche (Volkswagen) au anunțat alianța în cadrul unei noi companii, deținute în proporție de 55% de constructorul croat, pentru a combina „expertiza puternică a Bugatti în domeniul hipermașinilor cu marea putere de inovare a Rimac în promițătorul domeniu al mobilității electrice”, potrivit unui comunicat comun. Societatea Bugatti-Rimac, cu sediul la Zagreb, va vedea lumina zilei în trimestrul patru din 2021. Valoarea operațiunii nu a fost dezvăluită. Supranumit de presă „Elon Musk din Balcani”, Mate Rimac, în vârstă de 33 de ani, va conduce viitoarea entitate.
Acest anunț vine după o perioadă de zvonuri privind cedarea simplă a Bugatti către Rimac. În cele din urmă, însă, producătorul modelelor Veyron și Chiron, printre cele mai scumpe mașini din lume, va rămâne în universul Volkswagen.
Mate Rimac a înființat compania sa în 2009 și are în prezent peste 1.000 de angajați. Rimac Automibili și-a instalat uzina la Sveta Nedelja, în apropiere de Zagreb, și a sfârșit prin a atrage constructori în Croația, mai degrabă decât să-și delocalizeze producția.
Noua societatea va avea delicata sarcină de a asigura tranziția spre mobilitate electrică a Bugatti, o sarcină foarte riscantă pentru o marcă simbol al vitezei și puterii. Volkswagen cumpărase Bugatti în 1998. Înființată în 1909 de constructorul italian Ettore Bugatti, marca dispune în continuare de o uzină istorică în Moslheim, în Alsacia (estul Franței), fieful constructorului încă de la înființare.