Lidl rămâne liderul retailerilor din România. Afacerile au crescut cu aproape un sfert, la 18,5 miliarde de lei, iar profitul net s-a majorat cu 10%, la aproximativ 1 miliard de lei, în 2022

lidl, retailer, magazin

Retailerul german Lidl rămâne liderul retailerilor din România, după ce a încheiat anul 2022 cu o cifră de afaceri netă de peste 18,5 miliarde de lei, mai mare cu 26% față de cele 15 miliarde lei în 2021, și un profit net de aproximativ 1 miliard de lei, în creștere cu 10% față de aproape 900 milioane de lei în anul precedent. Spre comparație, Kaufland, parte din același grup Schwarz, a înregistrat afaceri de 16 miliarde lei și un profit net de 884 milioane lei în 2022, situându-se pe locul secund.

Rata de profitabilitate a Lidl România pentru anul calendaristic 2022 este însă scădere față de anul anterior, arată compania.

Numărul de angajați a trecut de 10.000, față de 9.092 de angajați în 2021. Creșterea angajărilor a venit odată cu inaugurările magazinelor Lidl pe perioada anului calendaristic 2022, dar și prin inaugurarea celui mai mare depozit din portofoliul său, în comuna Fundeni, județul Călărași, unde au fost create aproape 1.000 de noi locuri de muncă la nivel național, pentru toate nivelurile de pregătire profesională: atât în zona administrativă, cât și în zona operativă.

Retailerul susține că în anul calendaristic 2022 (1 ianuarie 2022 – 31 decembrie 2022), companiile Lidl din România (Lidl Discount SRL, Lidl România SCS, Lidl România SRL și Lidl Imobiliare Management SCS) au avut investiții de peste 1,6 miliarde de lei și o contribuție la bugetul de stat, prin taxe și impozite de peste 1,3 miliarde de lei. În plus, în același an calendaristic, Lidl România a direcționat către bugetul de stat peste 447 milioane de lei, sumă care reprezintă valoarea contribuțiilor și impozitelor achitate pentru cei peste 10.000 de angajați, dar și peste 80 milioane de lei la fondul de mediu.

Retailerul mai arată că în anul calendaristic 2022 a avut în sortimentul permanent peste 3.500 de produse dezvoltate cu furnizori locali și peste 100.000 de tone de legume și fructe românești disponibile la raft. Mai mult, anul trecut, compania a lucrat cu peste 450 de furnizori români pentru sortimentul permanent. Totodată, în cursul aceluiași an calendaristic, Lidl România a colaborat cu peste 2500 de furnizori locali de bunuri și servicii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *