UPDATE Magistrala M4 Gara de Nord – Filaret – Gara Progresu: Trei asocieri conduse de turcii de la Gulermak, Dogus și românul Erbașu au depus oferte la contractul de 2 miliarde de euro

Magistrala metrou M4 Gara de Nord – Filaret – Gara Progresu Sursa foto: Daniel Băluță

UPDATE Trei asocieri, formate dintr-un număr total de 56 de societăți comerciale, au depus ofertele tehnice și financiare pentru construcția magistralei de metrou M4, tronsonul Gara de Nord – Gara Progresul, a anunțat primarul Sectorului 4 Daniel Băluță.


UPDATE Două asocieri din Turcia au depus oferte pentru Lotul 1 Gara de Nord – Eroii Revoluției, respectiv Gulermak și Dogus.

O asociere condusă de românii de la Erbașu au depus ofertă pentru Lotul 2 Eroii Revoluției – Gara Progresul.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Turcii de la Gulermak lucrează împreună cu Alstom și Arcada pentru execuția magistralei de metrou M1 din Cluj-Napoca. Gullermak a câștigat și licitația pentru secțiunea II Băneasa – Otopeni a M6 spre Aeroportul Otopeni.

Turcii de la Dogus nu au niciun mare contract de infrastructură în România și au pierdut și licitația pentru magistrala de metrou M1 din Cluj-Napoca în fața compatrioților de la Gulermak.

Erbașu lucrează pe Atostrada A3 Transilvania și la planșeul Unirii.

Ofertele depuse pentru LOT 1: GARA DE NORD – EROII REVOLUTIEI

– ASOCIEREA NR.1:
• GÜLERMAK (LIDER)
• TYLIN TUNNELCONSULT
• Gülermak Emlak Yapı
• ELECTROPROIECT
• MUZEUL MUNICIPIULUI BUCURESTI
• THEDA MAR DESIGN
• EPC – CONSULTANTA DE MEDIU
• URBAN PROFILE GRELE
• VERTATEL INTERNATIONAL
• SOLUTII ELECTRICE INTEGRATE
• SAIDEL Engineering
• SIXENSE SOLUTIONS
• ROTERMIT
• TIAB
• ALTIMATE
• UTI CONSTRUCTION AND FACILITY MANAGEMENT
• DANAVI
• 3TI PROGETTI ITALIA – INGEGNERIA INTEGRATA
• METRANS ENGINEERING

– ASOCIEREA NR.2:
• DOGUS INSAAT VE TICARET (LIDER)
• DANAVI
• KONE Ascensorul
• LABORATORUL DE CONSTRUCTII BUCURESTI
• APOLODOR COM IMPEX
• VERTATEL INTERNATIONAL
• MUZEUL NATIONAL DE ISTORIE A ROMANIEI
• GP GROUP JSC
• TOTAL BUSINESS LAND PROIECT
• GEOSTUD
• SIXENSE SOLUTIONS
• YUKSEL PROJE
• YDA INȘAAT SANAYI
• Trace Group Hold
• ROTERMIT

Ofertele depuse pentru LOT 2: EROII REVOLUTIEI – GARA PROGRESUL:

– ASOCIEREA NR.1:
• CONSTRUCTII ERBASU (LIDER)
• GEOHIDROCONSULT
• GÜLERMAK SPÓŁKA
• ELECTROCONS GROUP PROIECT INT’L
• SAIDEL Engineering
• ELECTRO-ALFA INTERNATIONAL
• ERBASU TOTAL CONSTRUCT
• ERBASU EDIL CONSTRUCT
• ALTIMATE
• UTI CONSTRUCTION AND FACILITY MANAGEMENT
• TIAB
• THEDA MAR DESIGN
• SOMET
• 3TI PROGETTI ITALIA – INGEGNERIA INTEGRATA
• METRANS ENGINEERING
• CONCELEX
• DANAVI
• FOCUS SECURITY SYSTEMS
• SCHINDLER ROMANIA
• SIXENSE SOLUTIONS
• TYLIN TUNNELCONSULT
• ELECTROPROIECT
• BOG’ART


Ofertele la licitația în valoare de 2 miliarde de euro pentru proiectarea și execuția liniei de metrou M4, tronsonul dintre Gara de Nord și Gara Progresul, se depun până marți, pe 8 octombrie. Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a respins recent contestația constructorului spaniol FCC Construccion SA. Licitația a fost lansată în luna aprilie.

Licitația fusese suspendată din data de 20 august, după ce constructorul spaniol FCC Construccion SA a depus contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), solicitând răspunsuri clare de la autoritate.

Primăria Sectorului 4 a primit 603 de solicitări de clarificare de la constructori, pentru Lotul 1, iar CNSC a considerat că instituția a răspuns „neclar, incomplet și nelegal” la acestea, spunând că anumite aspecte vor fi discutate și lămurite în faza de execuție.

FCC susținea că, prin răspunsul la clarificări, Autoritatea Contractantă (adică Primăria Sectorului 4) transmite în mod nelegal în sarcina antreprenorului o serie de riscuri. De asemenea, compania mai arăta că, la cele mai multe solicitări de documente suplimentare, Primăria Sectorului 4 a făcut referire vag la Studiul de fezabilitate, Caietul de Sarcini şi la alte documente din documentaţia de atribuire, fără a răspunde concret la întrebările adresate.

„Drept consecinţă, există riscul ca, chiar şi supradimensionând oferta financiară, pentru a încerca să acopere la momentul ofertării cât mai mult din riscurile şi costurile care ar putea apărea în faza de PT, în funcţie de cerinţele Beneficiarului de la acel moment (cu riscul de a nu câştiga procedura), preţul ofertei Antreprenorului să fie insuficient pentru acoperirea acestor riscuri, având în vedere limitarea legislativă a ofertării într-un maxim de 115%, conducând astfel la imposibilitatea implementării unui contract excesiv de oneros pentru Antreprenor”, se mai arată în contestație.

Amintim că, în aprilie, Primăria Sectorului 4, în calitate de lider de asociere, alături de Ministerul Transporturilor, Metrorex SA, Consiliul Județean Ilfov și Sectorul 5 al Capitalei, a lansat în SICAP procedura de licitație publică pentru demararea proiectantului și constructorului/constructorilor care urmează să extindă magistrala de metrou M4, Gara de Nord-Gara Progresul.

După atribuirea și semnarea contractului de executare a lucrărilor de proiectare și de execuție, câștigătorul/câștigătorii licitației vor avea la dispoziție un termen total de 60 de luni pentru construcția efectivă. Din acest interval, primele 10 luni sunt destinate primei faze de proiectare.

Extinderea magistralei de metrou M4, Gara de Nord – Gara Progresul va fi finanțată din fonduri europene nerambursabile, după ce Primăria Sector 4 a obținut un contract de finanțare în valoare de 2,5 miliarde de euro.

Inițial, proiectul prelungirii M4 Gara de Nord – Filaret era inclus în PNRR cu finanțare de 300 milioane euro pentru lucrări la structuri, dar, ca urmare a întârzierilor, finanțarea de 300 de milioane de euro a fost transferată la M6 pentru primele șase stații Gara de Nord – Băneasa.

Traseul noii linii de metrou M4 va avea un număr de 14 stații, ce vor fi amenajate pe o lungime totală de aproximativ 12 kilometri, între stația Gara de Nord 2 și stația Gara Progresul, și care va traversa teritoriul sectoarelor 1, 4 și 5, precum și al comunei Jilava din județul Ilfov. Cele 14 stații ale noului traseu sunt: Gara de Nord 2 – Știrbei Vodă – Bogdan Petriceicu Hașdeu – Uranus – George Rozorea – Chirigiu – Filaret – Eroii Revoluției 2 – George Bacovia – Toporași – Nicolae Cajal – Luică – Giurgiului – Gara Progresul.

Stațiile vor fi amenajate conform celor mai noi cerințe pentru securitate la incendiu și vor fi adaptate pentru un acces facil al persoanelor cu dizabilități. Stațiile vor avea și sisteme de protecție a călătorilor, inclusiv panouri de sticlă și uși automate la marginea peroanelor.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.