Un număr de 21 de companii aeriene s-au angajat să îşi modifice practicile în ceea ce priveşte afirmaţiile legate de mediu, care au fost considerate înşelătoare de către Reţeaua de cooperare pentru protecţia consumatorilor (CPC), a anunţat vineri Comisia Europeană.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Aceste angajamente s-au realizat ca urmare a unui dialog cu Comisia Europeană şi cu reţeaua CPC, condusă de Direcţia Generală de Inspecţie Economică din Belgia, de Autoritatea pentru Consumatori şi Pieţe din Ţările de Jos, de Autoritatea pentru Consumatori din Norvegia şi de Direcţia Generală pentru Consumatori din Spania, se arată într-un comunicat al Executivului comunitar.
Air Baltic, Air Dolomiti, Air France, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Eurowings, Easyjet, Finnair, KLM, Lufthansa, Luxair, Norwegian, Ryanair, SAS, SWISS, TAP, Transavia France, Transavia CV, Volotea, Vueling şi Wizz Air au convenit să introducă modificări în practicile lor, a informat Comisia Europeană.
Toate aceste companii aeriene s-au angajat să nu mai susţină că emisiile de CO2 ale unui anumit zbor ar putea fi neutralizate, compensate sau reduse direct prin contribuţii financiare ale consumatorilor la proiecte de protecţie a climei sau utilizarea combustibililor de aviaţie alternativi. Autorităţile naţionale de protecţie a consumatorilor vor monitoriza punerea în aplicare în timp util a acestor angajamente, în conformitate cu calendarul comunicat de fiecare companie aeriană.
Pentru a asigura o concurenţă loială şi condiţii de concurenţă echitabile în sectorul aviaţiei, reţeaua va evalua, de asemenea, practicile altor companii aeriene care operează pe piaţa unică şi, dacă este necesar, va necesita aceleaşi angajamente, a precizat Executivul comunitar.
“Acest dialog este o recunoaştere încurajatoare a responsabilităţii pe care o împărtăşim de a oferi consumatorilor informaţii veridice şi de a depune eforturi în vederea unor îmbunătăţiri reale în ceea ce priveşte reducerea impactului aviaţiei asupra mediului. Salut angajamentul luat de companiile aeriene de a-şi schimba practicile”, a afirmat Henna Virkkunen, vicepreşedintă pentru suveranitate tehnologică, securitate şi democraţie.
La rândul său, Michael McGrath, comisarul pentru democraţie, justiţie, statul de drept şi protecţia consumatorilor, a declarat că este important ca industria să coreleze eforturile prin asigurarea transparenţei şi a onestităţii afirmaţiilor legate de mediu.
“Consumatorii sunt forţa de foc a economiei noastre. De nenumărate ori, europenii şi-au demonstrat disponibilitatea de a contribui la un viitor mai durabil şi mai rezilient. În prezent, este important ca industria să coreleze aceste eforturi prin asigurarea transparenţei şi a onestităţii afirmaţiilor legate de mediu. Consumatorii merită informaţii clare şi exacte cu privire la impactul real al transportului aerian şi la eforturile reale care pot fi depuse pentru a spori sustenabilitatea”, a precizat McGrath.
