Mai puțin de 75% din contractele feroviare din PNRR sunt semnate. Dacă punem la socoteală și achiziția de trenuri, procentul scade la 65% – Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor

cale ferata, reparatii, tren, feroviar, CFR Infrastructura Sursa foto: CFR Infrastructură

Mai puțin de 75% din contractele feroviare din PNRR sunt semnate, iar dacă punem la socoteală și achiziția de trenuri, procentul scade la 65%, afirmă Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, care îl contrazice pe ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. Acesta afirma, sâmbătă, că „au fost semnate 90% dintre contractele finanţabile prin PNRR pentru sectorul transportului feroviar”

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Alocarea PNRR pentru infrastructura feroviară este de circa 3,5 miliarde de euro, iar pentru achiziția de trenuri noi de 416 milioane de euro.
În acest moment nu sunt contractate următoarele:

  • modernizarea tronsonului Caransebeș – Lugoj din magistrala Caransebeș – Timișoara – Arad (20% din valoarea magistralei finanțată cu 1,15 miliarde de euro prin PNRR);
  • reînnoirea și electrificarea magistralelor Constanța – Mangalia și Giurgiu – Videle (236 milioane euro prin PNRR);
  • reînnoirea magistralelor București – Pitești și Reșița – Voiteg (276 milioane euro prin PNRR);
  • centralizări electronice și electro-dinamice a circa 1000km de magistrale feroviare (213 milioane euro);
  • Trenuri noi sau modernizate (416 milioane de euro)”, arată Horațiu Cosma.

Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a afirmat sâmbătă că, în condiţiile în care anul acesta trebuie semnate toate contractele pentru infrastructura de transport pentru proiectele finanţabile prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), ministerul de resort a semnat deja aproximativ 90% dintre contractele pentru sectorul feroviar.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

„Pe partea de PNRR, ştiţi, acolo e cu anumite borne pe care trebuie să le atingi în fiecare trimestru. La sfârşitul anului acesta, una din bornele importante este să ai semnate contractele pe toate proiectele pe rutier şi pe feroviar. Ca să vă faceţi o imagine, în acest moment pe feroviar sunt semnate aproape 90% dintre ele, mai e un rest mic pe care o să-l rezolvăm în lunile viitoare, iar pe zona de rutier mai avem capetele din A 8, acea autostradă care trece din zona de Mureş în zona de Moldova şi închidem toate contractele finanţabile prin PNRR. Eu cred că această oportunitate pe care o avem în anii viitori prin care putem atrage foarte mulţi bani europeni e una pe care nu putem să o ratăm, nu avem voie”, a afirmat ministrul Transporturilor sâmbătă, la o conferinţă pe tema fondurilor europene.