Mai puțin de 75% din contractele feroviare din PNRR sunt semnate. Dacă punem la socoteală și achiziția de trenuri, procentul scade la 65% – Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor

cale ferata, reparatii, tren, feroviar, CFR Infrastructura Sursa foto: CFR Infrastructură

Mai puțin de 75% din contractele feroviare din PNRR sunt semnate, iar dacă punem la socoteală și achiziția de trenuri, procentul scade la 65%, afirmă Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, care îl contrazice pe ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. Acesta afirma, sâmbătă, că „au fost semnate 90% dintre contractele finanţabile prin PNRR pentru sectorul transportului feroviar”

„Alocarea PNRR pentru infrastructura feroviară este de circa 3,5 miliarde de euro, iar pentru achiziția de trenuri noi de 416 milioane de euro.
În acest moment nu sunt contractate următoarele:

  • modernizarea tronsonului Caransebeș – Lugoj din magistrala Caransebeș – Timișoara – Arad (20% din valoarea magistralei finanțată cu 1,15 miliarde de euro prin PNRR);
  • reînnoirea și electrificarea magistralelor Constanța – Mangalia și Giurgiu – Videle (236 milioane euro prin PNRR);
  • reînnoirea magistralelor București – Pitești și Reșița – Voiteg (276 milioane euro prin PNRR);
  • centralizări electronice și electro-dinamice a circa 1000km de magistrale feroviare (213 milioane euro);
  • Trenuri noi sau modernizate (416 milioane de euro)”, arată Horațiu Cosma.

Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a afirmat sâmbătă că, în condiţiile în care anul acesta trebuie semnate toate contractele pentru infrastructura de transport pentru proiectele finanţabile prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), ministerul de resort a semnat deja aproximativ 90% dintre contractele pentru sectorul feroviar.

„Pe partea de PNRR, ştiţi, acolo e cu anumite borne pe care trebuie să le atingi în fiecare trimestru. La sfârşitul anului acesta, una din bornele importante este să ai semnate contractele pe toate proiectele pe rutier şi pe feroviar. Ca să vă faceţi o imagine, în acest moment pe feroviar sunt semnate aproape 90% dintre ele, mai e un rest mic pe care o să-l rezolvăm în lunile viitoare, iar pe zona de rutier mai avem capetele din A 8, acea autostradă care trece din zona de Mureş în zona de Moldova şi închidem toate contractele finanţabile prin PNRR. Eu cred că această oportunitate pe care o avem în anii viitori prin care putem atrage foarte mulţi bani europeni e una pe care nu putem să o ratăm, nu avem voie”, a afirmat ministrul Transporturilor sâmbătă, la o conferinţă pe tema fondurilor europene.

Sursa foto: CFR Infrastructură

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *