Producătorii de dulciuri Nestle și Mondelez estimează o creștere a vânzărilor în Marea Britanie în acest sezon de sărbători, datorită cumpărătorilor cu bani puțini care caută cadouri mai ieftine, scrie Reuters.
Cumpărătorii afectați de inflație și de ratele mai mari la creditele ipotecare caută cadouri mai ieftine în acest an, potrivit analiștilor și companiilor de consum. Unii refuză jucăriile și gadgeturile în favoarea ciocolatei care, în ciuda creșterilor de preț din ultimul an, rămâne relativ ieftină, spun directorii.
“Cutiile de ciocolată au avut un start deosebit de puternic, cu o creștere anuală de 8,7% în ceea ce privește valoarea vânzărilor.”, potrivit lui Fran McCargo, director în cadrul Nestle UK & Ireland, referindu-se la perioada august-noiembrie față de cea de anul trecut.
“Bomboanele de ciocolată Twistwrap au înregistrat o creștere (a vânzărilor) de 2,1%, de asemenea”, a spus ea, adăugând că Nestle a observat că tot mai mulți cumpărători cumpără ciocolată ca și cadouri de sărbători.
Cumpărătorii cheltuiesc de obicei sub 10 lire (13 dolari) pe astfel de articole, a spus ea. Cutiile de Quality Street de la Nestle, care costă 5 lire fiecare, și cutiile de Cadbury de la Mondelez, care costă 1,50 lire, se dovedesc a fi populare.
În schimb, prețul mediu de vânzare al unei jucării în Europa este de aproximativ 13 lire sterline, potrivit firmei de date Circana, cunoscută anterior sub numele de NPD. Mai mulți producători de jucării au declarat pentru Reuters la începutul acestei luni că cererea a fost mai mică în acest an.
Retaileri precum Sainsbury’s și Tesco oferă reduceri la Quality Street și Celebrations pentru clienții cu carduri de fidelitate.
Alte mărci Nestle care se vând de obicei bine în perioada sărbătorilor includ KitKat Santa, care costă puțin peste o liră și Milkybar Festive Friends, care costă 1,25 lire.
Producătorii lansează, de asemenea, mai multe produse de ciocolată “premium” pe care le pot vinde la prețuri mai mari pentru a contribui la atenuarea impactului prețurilor la cacao, care au atins anul acesta cel mai ridicat nivel din ultimii 46 de ani.
Nestle a declarat că marja sa de profit operațional operațional de bază va fi de 17-17,5% în acest an, față de 17,1% în 2022.
Afacerea de dulciuri a companiei valorează aproximativ 8,1 miliarde de franci elvețieni (9 miliarde de dolari) în venituri anuale, potrivit celui mai recent raport anual al său. Asta din vânzările totale ale grupului de 94,4 miliarde de franci elvețieni anul trecut.
Piața globală a ciocolatei valorează 123,5 miliarde de dolari, potrivit Euromonitor International, iar sezonul sărbătorilor este cea mai aglomerată perioadă a anului.
Răsfățurile mai puțin costisitoare sunt deosebit de populare în rândul adulților mai tineri, a declarat Susan Nash, director de comunicare comercială la Mondelēz.
Nouă din 10 cumpărători britanici din generația Z și 83% dintre cumpărătorii din generația Millennial vor “face schimb” cu produse mai ieftine în acest sezon de sărbători, potrivit unui sondaj realizat de compania de consultanță McKinsey. În general, 74% dintre respondenți au declarat că vor cumpăra cadouri mai ieftine.
Evie Byrne, o doctoriță în vârstă de 29 de ani, a declarat că ea și prietenele ei și-au redus bugetul pentru schimbul de cadouri de la “Secret Santa” la 10 lire sterline în acest an, de la 20 de lire anul trecut.
“Cred că reducem puțin lucrurile, fără să ne dăm seama”, a spus Byrne în timp ce făcea cumpărături la un supermarket Morrisons din Camberwell, în sud-estul Londrei.
Oferirea de cutii de ciocolată de înaltă calitate a devenit parte a veseliei festive în Marea Britanie, piața locală a cadourilor de ciocolată fiind în valoare de aproximativ 1,8 miliarde de lire sterline, potrivit firmei de date Circana. Aceasta a crescut cu 7% în ultimul an, determinată de creșterea prețurilor.
Piața britanică a jucăriilor, în valoare de aproximativ 2 miliarde de lire sterline, a scăzut cu aproape 4% în acest an, arată datele Circana.