Vânzările cu amănuntul în Regatul Unit au crescut puternic în cifre lunare, cu 9,2%, în aprilie, odată cu ridicarea restricțiilor sanitare și cu deschiderea magazinelor considerate neesențiale, cu un avans foarte mare în sectorul hainelor, scrie Le Figaro.
Avansul este de 42,4% comparativ cu aprilie 2020, care a fost prima lună de carantină strictă în Regat de la începutul crizei coronavirusului. În acest ritm, volumul vânzărilor este cu aproape 11% mai mare față de nivelul din februarie 2020, înainte de șocul pandemiei.
Vânzările în magazinele nealimentare, multe dintre ele închise în carantina strictă din decembrie – 12 aprilie, au susținut avansul, cu o creștere de 69% în ceea ce privește îmbrăcămintea și încălțămintea. Acum, cumpărătorii s-au precipitat în magazine iar vânzările online au scăzut în toate sectoarele cu o cotă de 30% din totalul vânzărilor cu amănuntul. Vânzările de carburant au înregistrat și ele o creștere puternică de 10,6% după ce s-a ridicat interdicția privind deplasările, în 12 aprilie.
Magazinele alimentare, care au rămas deschise în perioada pandemiei și au profitat de criza sanitară, sunt singurele care în aprilie au înregistrat un ușor recul.
Economiștii se așteaptă în general ca o parte din banii economisiți de britanici în perioada pandemiei să fie cheltuiți pe cumpărături, vacanțe sau distracții în săptămânile în curs, alimentând astfel o relansare puternică. Noi restricții au fost ridicate luni, cu autorizarea călătoriilor în afara țării, redeschiderea pub-urilor, hotelurilor, sălilor de sport etc.