Cererile de despăgubire ale pasagerilor respinse de companie Wizz Air vor fi reexaminate după o intervenție “fără precedent” a autorității britanice de reglementare în domeniul aviației, scrie BBC.
Autoritatea Aeronautică Civilă (CAA) din Marea Britanie ia măsuri ca urmare a preocupărilor legate de faptul că această companie aeriană nu a plătit pasagerilor ceea ce li se cuvenea pentru zborurile anulate sau întârziate.
Acțiunea ar putea duce la redeschiderea reclamațiilor din ultimii șase ani.
Wizz Air a declarat că s-au făcut deja îmbunătățiri semnificative.
Autoritatea de reglementare britanică a arătat că pasagerii nu au primit opțiuni alternative de zbor atunci când zborul lor a fost anulat, ceea ce reprezintă o obligație legală.
Wizz Air s-a angajat să analizeze din nou cererile de despăgubire pentru costurile zborurilor de înlocuire, pentru transferuri, atunci când zborurile de înlocuire au fost efectuate prin aeroporturi diferite, precum și pentru alte costuri, cum ar fi cele hoteliere.
“Anul trecut am spus clar companiei Wizz Air că modul în care trata pasagerii era inacceptabil”, a declarat Paul Smith, șeful interimar al CAA.
În cadrul acțiunii, Wizz Air va trebui să analizeze din nou cererile de despăgubire respinse pentru zborurile către sau dinspre Marea Britanie începând cu 18 martie 2022. Pasagerii nu trebuie să întreprindă nicio acțiune pentru ca aceste cereri să fie revizuite.
Pasagerii care au zburat în ultimii 6 ani cu compania pot, de asemenea, să ceară companiei aeriene să le redeschidă cazurile.
Wizz Air a declarat că a introdus un proces de rambursare automatizat pentru a rezolva cererile pasagerilor.
“Știm că trebuie să reconstruim încrederea și vrem să le arătăm clienților noștri cât de serioși suntem în ceea ce privește aducerea de îmbunătățiri pentru viitor”, a declarat directorul general al Wizz Air UK, Marion Geoffroy.
Wizz Air a fost cea mai slabă companie aeriană în ceea ce privește întârzierile zborurilor de pe aeroporturile din Marea Britanie timp de doi ani la rând. Compania susține că a îmbunătățit punctualitatea în 2023.