Apple, Nvidia şi alţii au folosit transcrierile clipurilor de YouTube, fără permisiune, pentru a-şi antrena sistemele de inteligenţă artificială, arată o investigaţie citată de News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Conform investigaţiei realizate de Proof News, mai multe mari companii care dezvoltă tehnologii de inteligenţă artificială, printre care Apple, Nvidia şi Anthropic şi-au antrenat modelele lingvistice cu transcrierile filmărilor de pe YouTube.

Acestea au ajuns în posesia datelor prin intermediul unui nonprofit, numit EleutherAI, care a preluat transcrierile a peste 48.000 de canale de YouTube.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

Şi asta fără a avea vreun fel de permisiune din partea creatorilor de conţinut şi fără a-i compensa pe aceştia în vreun fel.

Setul de date folosit de aceste companii nu conţine imagini sau filmările propriu-zise, dar include transcrierile şi subtitrările clipurilor postate de unii dintre cei mai importanţi creatori, precum Marques Brownlee şi MrBeast.

Companiile de AI evită să fie transparente în privinţa datelor pe care le folosesc pentru a-şi antrena modelele lingvistice. Unele dintre acestea, însă, recunosc tacit că preiau toate textele pe care le găsesc gratuit pe internet.

În acelaşi timp, cu excepţia câtorva înţelegeri făcute cu unele dintre marile publicaţii americane, proprietarii textelor nu sunt compensaţi în niciun fel.