Constructorul auto german Volkswagen nu a luat încă o decizie cu privire la producţia unei mașini electrice care să coste 20.000 de euro, însă directorul general Oliver Blume este convins că firma pe care o conduce poate ajunge acolo în a doua jumătate a acestui deceniu, transmite Reuters, citată de Agerpres.
Principalul factor pentru reducerea preţului automobilelor electrice este reducerea costurilor cu bateriile, a subliniat Oliver Blume la o conferinţă organizată miercuri de Sueddeutsche Zeitung Wirtschaftsgipfel. Blume a indicat în acest sens planurile Volkswagen de a produce un unic tip de celule de baterii, ceea ce ar permite reducerea la jumătate a costurilor cu bateriile electrice.
În luna martie a acestui an, Volkswagen a prezentat detaliile unui automobil electric cu un cost de 25.000 de euro, aflat în faza de dezvoltare, care ar urma să fie lansat până în 2025 şi care ar urma să aibă o autonomie de 450 de kilometri şi să poată fii încărcat de la 10% până la 80% în aproximativ 20 de minute. La acea dată, Volkswagen a anunţat că lucrează şi la un vehicul de 20.000 de euro, dar nu a oferit alte informaţii.
“Avem responsabilitatea de a aduce pe piaţă produsele adecvate la preţul adecvat”, a spus Blume. “După ce automobilele electrice au ajuns la cei care le-au adoptat primii, acum avem nevoie de consumatori care să fie convinşi de această tehnologie şi care nu au oportunitatea de a-şi instala acasă o staţie de încărcare”, a adăugat Blume.
Presiunile venite din partea inflaţiei, a lipsei de infrastructură de încărcare precum şi eliminarea subvenţiilor afectează şi ele cererea pentru automobilele electrice, a mai spus directorul Volkswagen.
Separat, constructorul auto francez Renault a anunţat miercuri lansarea “Legend”, un nou vehicul electric cu un cost sub 20.000 euro, preț fără bonusurile oferite de unele guverne europene. Destinat a fi un vehicul urban prin excelenţă, compact şi fabricat în Europa, noul model “Legend” ar urma să apară pe piaţă din 2025, a indicat Renault.