Cota de piață a vehiculelor electrice produse de Tesla ar putea scădea de la 70% în prezent la doar 11% până în 2025, în fața concurenței crescute din partea General Motors și Ford, susține cea mai recentă ediție a studiului anual „Războiul mașinilor” al Bank of America, scrie InsideEvs.com..

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Potrivit autorului cercetării, John Murphy, un analist auto senior la Bank of America, cei doi giganți din Detroit vor depăși Tesla până la jumătatea deceniului, când fiecare va avea aproximativ 15% cotă de piață a vehiculelor electrice. Aceasta este o creștere de aproximativ 10% din cota de piață față de situația actuală a ambilor producători de automobile, ce va fi făcută cu produse noi, cum ar fi pickup-urile electrice F-150 Lightning și Silverado EV, care sunt așteptate să conducă la creșterea spectaculoasă.

„Acea dominație pe care a avut-o Tesla pe piața de vehicule electrice, în special în SUA, s-a încheiat. Se va schimba sălbatic în direcția opusă în următorii patru ani”, spune John Murphy, analist auto senior Bank of America.

Murphy crede că Tesla își va pierde poziția dominantă pe piața de vehicule electrice, deoarece nu își extinde portofoliul suficient de repede pentru a ține pasul atât cu producătorii auto clasici, cât și cu noile startup-uri care își intensifică gama de vehicule electrice.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Analistul spune că CEO-ul Tesla, Elon Musk, a avut o oportunitate în ultimii 10 ani să opereze acolo unde nu a existat prea multă concurență, dar „acest vid este acum umplut într-un mod masiv în următorii patru ani de produse foarte bune”.

Tesla a amânat Cybertruck-ul de mai multe ori și planurile pentru următoarea generație de Roadster au fost, de asemenea, respinse. Conform celor mai recente actualizări ale companiei, atât camionul electric, cât și mașina sport vor intra în producție cândva anul viitor.

„[Elon] nu s-a mișcat suficient de repede. A avut o orgoliu extraordinar că [alți producători de automobile] nu l-ar fi prins niciodată și nu ar putea niciodată să facă ceea ce face el, deși ei o fac”, mai spune Murphy.

Directori atât de la Ford, cât și de la General Motors au spus că intenționează să smulgă titlul de producător de vehicule electrice de la Tesla mai târziu în acest deceniu. Ford estimează că va construi 2 milioane de vehicule electrice în întreaga lume până în 2026, în timp ce GM spune că va avea o capacitate de peste 2 milioane de vehicule electrice în America de Nord și China combinate până în 2025.

Alte previziuni din studiul „Războiul mașinilor” din acest an includ faptul că aproximativ 60% dintre plăcuțele de identificare noi până în anul 2026 vor fi fie vehicule electrice, fie hibride.