Mașinile electrice au ajuns la o cotă de 77,5% în septembrie în Norvegia. Noul guvern plănuiește, însă, taxarea mașinilor electrice de peste 60.000 de euro

tesla 3 sursa tesla

În Norvegia, în septembrie au fost înregistrate 13.946 de mașini electrice noi, pondere a mașinilor electrice în înmatriculările de autoturisme noi de 77,5%. Cel mai vândut model a fost Tesla Model Y cu 3.564 de înmatriculări noi, înaintea Tesla Model 3 cu 2.218 înregistrări.

Comparativ cu cele 9.560 de înmatriculări EV din septembrie 2020, cele 13.946 de mașini electrice noi din luna precedentă reprezintă o creștere de aproape 46%. La acel moment, ponderea înmatriculărilor electrice era de 61,5%.

Cu cele 13.946 de mașini electrice noi înregistrate în septembrie, 80.558 de mașini electrice noi au fost înregistrate anul acesta, conform Autorității Norvegiene pentru Informații Rutiere (OFV). Aceasta corespunde unei cote de piață de 62,5% de la începutul lunii ianuarie până la sfârșitul lunii septembrie. Această cifră se referă la mașinile cu baterie electrică, vehiculele hibride nu sunt luate în considerare.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Cele 13.946 de mașini electrice s-au alăturat în septembrie celor 2.508 hibrizi plug-in, cu o cotă de piață de 13,9% (în scădere cu 19,9% față de septembrie 2020). În total, 91,4% din toate autoturismele noi din Norvegia au avut o conexiune de încărcare externă în septembrie – în august această cifră era de 87,7%, în iulie 84,6%. Prin comparație, mașinile numai pe benzină aveau o cotă de piață de 3%, iar mașinile numai pe motorină cu 2,3 ​​la sută.

Țara nordică plănuiește și taxarea mașinilor de lux

Potrivit unui raport al presei norvegiene, noul guvern al țării planifică o taxă de lux pentru mașinile electrice scumpe. Mai exact, viitorul cabinet intenționează să impună o taxă pe valoarea adăugată de 25% asupra porțiunii din prețul de achiziție care depășește 600.000 de coroane (aproximativ 60.000 de euro).

Potrivit unui raport Reuters, introducerea taxei va avea loc probabil în contextul schimbării guvernului în Norvegia. Până acum, toate vehiculele complet electrice erau scutite de impozite. Recentele alegeri naționale favorizează acum o alianță de centru-stânga. Se consideră probabil că viitorul guvern va fi condus de Jonas Gahr Stoere din Partidul Laburist și va fi compus din partide care au militat pentru introducerea unei TVA de 25% pentru acea parte a prețului mașiniilor noi care depășește 600.000 de coroane norvegiene.

Acest lucru ar afecta, printre altele, mașinile electrice de la Porsche, Audi și Mercedes-Benz. Potrivit agenției de știri, Partidul Laburist susține că măsura este justificată din motive de echitate. În plus, scutirea de taxe pentru achiziționarea de mașini electrice este menită ca un mijloc de introducere a noilor tehnologii și nu se poate aplica la nesfârșit, Svein Roald Hansen, purtătorul de cuvânt al politicii fiscale pentru Partidul Laburist, este citat în raport.

Dar există și opozanți la măsura propusă, cum ar fi Asociația Norvegiană EV. Potrivit Reuters, șeful organizației Christina Bu avertizează că o taxă pe vehiculele electrice de lux va veni într-un moment nepotrivit și, în cele din urmă, va încetini electrificarea Norvegiei.

În Norvegia, toate mașinile nou înmatriculate, vehiculele utilitare ușoare și autobuzele trebuie să fie pur electrice încă din 2025. În septembrie 2021, mașinile electrice reprezentau deja 77,5% din noile înmatriculări.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: