Operatorul privat de servicii medicale MedLife și-a majorat afacerile cu 19,5% în primele nouă luni ale anului, la 2,36 miliarde de lei, însă compania a raportat o pierdere de de 6,3 milioane de lei.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Astfel, cifra de afaceri a perioadei de 9 luni încheiata la 30 septembrie 2025 a fost de 2,36 miliarde lei, în creștere față de cifra de afaceri obținută în primele 9 luni ale lui 2024 cu 19,4%. Creșterea s-a datorat, în principal, creșterii din toate liniile de afaceri ale Grupului, precum și achizitiilor finalizate de Grup în 2024 și 2025.

Cele mai importante avansuri au fost înregistrate pe diviziile de spitale (+39,2%) și clinici (+19,2%), urmate  de laboratoare (+16,1%) și farmacii (+11,2%), a transmis compania.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Cheltuielile operaționale includ cheltuielile fixe și variabile, precum și cheltuielile cu bunuri și materiale utilizate de Grup pentru prestarea serviciilor. Grupul a înregistrat cheltuieli operaționale de 2,24 miliarde de lei în perioada de 9 luni încheiată la 30 septembrie 2025, reprezentând o creștere de 20,2%, respectiv 377 milioane de lei, comparativ cu perioada corespunzătoare a lui 2024. Cheltuielile operaționale, că pondere în total venituri operaționale, au reprezentat 94,83% în perioada de 9 luni 2025 și 94,31% în perioada de 9 luni 2024.

Profitul operațional a înregistrat o creștere de 8,6% pentru perioada de 9 luni din 2025 comparativ cu perioada similară din 2024, de la 112,9 milioane de lei în 2024 la 122,6 milioane de lei în 2025.

Pierderea financiară a crescut în perioada de 9 luni din 2025 cu 34,8 milioane de lei, de la o pierdere de 75,04 milioane de lei la 30 septembrie 2024 la o pierdere de 109,9 milioane de lei 30 septembrie 2025, ca urmare a creșterii cursului valutar de la 31 decembrie 2024, 4,9741 lei pentru 1 euro, la cel de la 30 septembrie 2025 de 5,0811 lei pentru 1 euro și a reevaluării împrumutului sindicalizat care este denominat în moneda euro.

Rezultatul net înregistrat pentru perioada de 9 luni încheiată la 30 septembrie 2025 reprezintă o pierdere în suma de 6,39 milioane de lei comparativ cu perioada corespunzătoare din 2024, reprezentând profit în suma de 20,8 milioane de lei preponderent cauzată de fluctuațiile cursului valutar.

Datoriile curente (excluzând elementele purtătoare de dobândă) au scăzut cu 58,8 milioane de lei, respectiv cu 8%, de la 711,4 milioane de lei la 31 decembrie 2024 la 652,6 milioane de lei la 30 septembrie 2025.

Rezultatele din primele nouă luni confirmă că modelul nostru de creștere este solid și sustenabil, chiar într-un mediu economic mai moderat. Investițiile pe care le facem în tehnologie, automatizare, genetică și inteligență artificială nu sunt doar cheltuieli, ci active strategice care vor genera valoare în următorii ani.

Datele pe care le raportăm astăzi reflectă transformarea pe care o construim: trecem de la servicii medicale de screening și tratament la planuri de sănătate personalizate, bazate pe date exacte furnizate de genetică, tehnologie de ultimă generație și expertiza echipelor noastre medicale multidisciplinare – un model care ne diferențiază pe termen lung și consolidează avantajul nostru competitiv.” a declarat Mihai Marcu, Președinte și CEO al Grupului MedLife.

În acest an, Grupul a inaugurat noul bloc operator al Spitalului MedLife Craiova. Pe zona de clinici, MedLife a punctat o investiție de peste 3 milioane euro la Pitești prin deschiderea unei noi unități medicale de mari dimensiuni. De asemenea, pe zona de laborator, compania a inaugurat primul laborator complet automatizat din Brașov, o investiție de peste 2 milioane de euro.

Compania a accelerat direcția strategică de dezvoltare în domeniul medicinei personalizate, prin lansarea Longevity100+, primul program de testare genetică din regiune. Totodată Grupul a accelerat dezvoltarea și implementarea propriilor soluții bazate pe inteligență artificială menite să susțină analiza avansată a imaginilor și datelor medicale.

„Inteligența artificială și soluțiile inovatoare deschid noi orizonturi, iar MedLife va fi acolo – nu doar ca utilizator de inovație, ci ca generator de progres medical, capabil să creeze valoare reală pentru pacienți, comunitate și întregul sistem de sănătate.”, a concluzionat Mihai Marcu, Președinte și CEO al Grupului.