Mercedes nu va reduce investițiile în viitoare mașini electrice, în ciuda conflictului dintre Rusia și Ucraina și a problemelor din lanțul de aprovizionare

steaua mercedes Sursa foto: Daimler

Mercedes-Benz a anunțat că nu va reduce cheltuielile pentru viitoarele vehicule electrice, chiar dacă trebuie să facă față presiunilor legate de costurile lanțului de aprovizionare, exacerbate de conflictul dintre Rusia și Ucraina, a declarat marți directorul executiv al producătorului auto german.

Ola Kaellenius, care a vorbit în timpul inaugurării de către companie a primei sale fabrici de baterii pentru vehicule electrice din SUA, a afirmat, de asemenea, că perspectivele financiare ale companiei pentru 2022 au rămas în vigoare în ciuda conflictului.

“Întotdeauna protejăm investițiile în tehnologii și produse viitoare”, a declarat Kaellenius pentru Reuters. “Aceasta este sămânța pe care o vom recolta. Nici măcar în anul 2020, anul COVID, nu am redus cheltuielile de cercetare și dezvoltare pentru proiecte cruciale.”

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Mercedes colaborează cu furnizorii din Ucraina ale căror operațiuni au fost perturbate, a adăugat el, dar este “prea devreme pentru a spune care vor fi ramificațiile mai largi”.

Explozia prețurilor la benzină de la invazia Rusiei în Ucraina a amplificat provocările pentru producătorii auto consacrați care încă se bazează pe vehiculele alimentate cu combustibili fosili pentru a-și asigura profitul. Iar prețurile în creștere pentru materialele utilizate în bateriile pentru vehicule electrice, cum ar fi nichelul, puternic exploatat în Rusia, au afectat, de asemenea, industria.

Kaellenius încearcă să accelereze trecerea Mercedes de la o companie de tehnologie de combustie la o firmă ale cărei produse nu emit carbon și se bazează pe software și putere de calcul.

Mercedes și alți producători auto consacrați sunt în urma Tesla în ceea ce privește vânzările de vehicule electrice și în dezvoltarea de sisteme informatice și software pentru a concura cu fluxul de noi caracteristici și actualizări al firmei americane.

Daimler Truck s-a separat de Mercedes în decembrie, iar Kaellenius a declarat marți că nu vede niciun motiv pentru ca Mercedes să separe și mai mult vehiculele electrice de operațiunile cu motoare cu combustie, așa cum a făcut Ford, de exemplu. Unii investitori au făcut presiuni asupra producătorilor auto consacrați pentru a crea unități pur EV.

“Există doar un singur Mercedes-Benz și acea companie, mai devreme decât cred mulți oameni, va fi o companie complet electrică”, a declarat Kaellenius într-un interviu.

Mercedes a mai declarat marți că producătorul japonez de baterii Envision AESC va furniza module de baterii pentru vehiculele electrice Mercedes fabricate în SUA într-o nouă fabrică americană până la mijlocul deceniului.

Mercedes, care intenționează să producă baterii pentru vehicule electrice în Europa, America de Nord și Asia, își propune să aibă opt fabrici de celule de baterii cu parteneri din întreaga lume, cu o capacitate de producție de 200 de gigawați oră pe an până la sfârșitul deceniului.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: