Meta a învins cu succes acuzațiile de monopol ale Comisiei Federale pentru Comerț (FTC) a SUA după ani de anchete privind achizițiile sale precum Instagram și WhatsApp, transmite ArsTechnica.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Într-o hotărâre pronunțată recent, judecătorul districtual american James Boasberg a concluzionat că FTC nu a reușit să demonstreze că Meta deține un monopol pe piața definită ca „rețele sociale personale”, în principal deoarece definiția pieței dată de agenție era depășită.

Boasberg s-a aliniat poziției Meta, afirmând că conceptul de social media din primele zile ale Facebook este „mort”, fiind necesară o viziune competitivă mai largă, care să includă platforme populare precum TikTok și YouTube.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

Un factor cheie în victoria Meta a fost ascensiunea videoclipurilor și succesul Reels. Boasberg a remarcat că „majoritatea timpului americanilor” pe Facebook și Instagram este acum petrecut vizionând videoclipuri. Această schimbare, determinată de factori precum progresele în domeniul smartphone-urilor, date mai bune, recomandări AI îmbunătățite și utilizatori „din ce în ce mai plictisiți de postările prietenilor lor”, a determinat aplicațiile Meta să „evolueze pentru a avea caracteristici principale aproape identice” cu TikTok și YouTube.

Boasberg a susținut că afirmațiile FTC potrivit cărora Meta a degradat calitatea aplicației sale nu erau convingătoare, menționând că utilizatorii postează mai puțin din cauza schimbării normelor sociale, nu din cauza sabotajului platformei.

FTC, care și-a exprimat profunda dezamăgire, trebuie acum să își revizuiască opțiunile. Între timp, directorul juridic al Meta, Jennifer Newstead, a declarat: „Decizia de astăzi a Curții recunoaște că Meta se confruntă cu o concurență acerbă”.