Meta, compania mamă a Facebook, a început ultima rundă de disponibilizări, concentrându-se pe grupurile de afaceri

meta Foto: Pixabay

Cea mai recentă rundă de reduceri vizează membrii grupurilor de afaceri ale Meta și urmează unei runde anterioare de concedieri din aprilie, care a afectat angajații cu roluri tehnice, informează CNBC. Aproximativ 10.000 de lucrători își vor pierde locurile de muncă între reducerile din aprilie și mai, după prima rundă din noiembrie, care a afectat 11.000 de angajați.

Angajații de la Meta cu roluri în experiența utilizatorului, marketing, recrutare și inginerie au recurs miercuri la LinkedIn pentru a anunța că au fost concediați, susținând un raport anterior al Reuters. Meta a refuzat să comenteze, dar a trimis CNBC la o postare anterioară a lui Zuckerberg în care spunea că reducerile din grupurile de afaceri ale companiei vor începe la sfârșitul lunii mai.

Reducerile fac parte din așa-numitul “an al eficienței” al Meta, pe care directorul general Mark Zuckerberg l-a prezentat ca fiind necesar pentru ca societatea să se reducă și să devină mai agilă în contextul unei economii dificile și al unei piețe de publicitate digitală slăbite.

“Pe măsură ce am vorbit despre eficiență în acest an, am spus că o parte din munca noastră va implica eliminarea de locuri de muncă – iar acest lucru va fi în slujba atât a construirii unei companii mai ușoare și mai tehnice, cât și a îmbunătățirii performanțelor noastre de afaceri pentru a permite viziunea noastră pe termen lung”, a declarat Zuckerberg în luna martie într-o postare. “Înțeleg că această actualizare poate părea încă surprinzătoare, așa că aș dori să prezint un context mai larg cu privire la viziunea noastră, cultura noastră și filozofia noastră de operare.”

În aprilie, Meta a raportat că veniturile din primul trimestru au crescut cu 3%, de la 27,91 miliarde de dolari cu un an înainte, după trei perioade consecutive în care veniturile au scăzut.

În pofida reducerilor de costuri, Meta continuă să investească masiv în metaversul în curs de dezvoltare, iar unitatea sa Reality Labs, care dezvoltă tehnologii de realitate virtuală și realitate augmentată, a înregistrat o pierdere operațională de 3,99 miliarde de dolari, în timp ce a generat 339 de milioane de dolari în primul trimestru.

Investitorii au lăudat reducerile majore de costuri ale Meta, ceea ce a făcut ca acțiunile gigantului rețelelor de socializare să crească cu 177%, până la 264,74 dolari, de la un minim de sub 89 de dolari în noiembrie.

 

Foto: Pixabay

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *