Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene lansează un prim pas din PNRR și publică metodologia de selecție pentru investiții în turism și cultură

PNRR Planul National Rezilienta Relansare Recovery

Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene (MIPE) a publicat, vineri, metodologia aferentă procedurii de selecţie pentru identificarea obiectivelor aferente celor 12 rute culturale, investiţie ce presupune promovarea a 300 de obiective turistice/culturale şi restaurarea a 225 de obiective, scrie Agerpres.

Solicitanţii eligibil au 14 zile la dispoziţie pentru a transmite fişa obiectivului şi documentele suport conform metodologiei.

Fiecare rută culturală are specificul ei, motiv pentru care potenţialii solicitanţi trebuie să acorde o atenţie sporită atât metodologiei publicate, cât şi informaţiilor prezentate în cadrul Componentei 11. Turism şi Cultură – Investiţia 1.

„Fac un apel către toate autorităţile publice locale să aibă în vedere această investiţie şi să depună în termenul stabilit de metodologie documentele solicitate. Sunt paşi uşor de parcurs, iar beneficiile ar putea fi foarte mari – promovarea localităţilor prin componenta turism şi dezvoltarea de noi modele antreprenoriale în jurul obiectivelor care vor fi cuprinse în PNRR”, a declarat Dan Vîlceanu, ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene.

Componenta 11. „Turism şi cultură” din cadrul Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) are ca obiectiv sporirea coeziunii sociale, economice şi teritoriale şi crearea de noi locuri de muncă, de a atrage investiţii ce generează valoare adăugată, stimulând dezvoltarea socială şi culturală.

Astfel, investiţia nr.1 „Promovarea celor 12 rute turistice/culturale” din cadrul Componentei 11 presupune sprijin financiar în valoare de 103,5 milioane de euro pentru promovarea a 12 rute şi modernizarea /reabilitarea siturilor turistice cu impact naţional şi internaţional incluse în acestea, identificate în zonele considerate a fi destinaţii optime. Rutele aferente Investiţiei 1 vor avea două componente importante: prima de promovare prin intermediul digitalizării rutelor, semnalistică, aplicaţii pentru telefon, iar a doua de restaurare, revitalizare, construire.

Cele 12 rute sunt: Ruta castelelor (30 de obiective promovate, 5 castele restaurate), Ruta curiilor din Transilvania (25 de obiective promovate, 5 curii restaurate), Ruta culelor (15 obiective promovate, 5 cule restaurate), Traseul gastronomiei tradiţionale româneşti (30 de obiective promovate), Ruta bisericilor fortificate (20 de obiective promovate), Ruta bisericilor de lemn (30 de obiective promovate, 10 biserici restaurate), Ruta mănăstirilor din zona Moldovei (30 de obiective promovate, 5 mănăstiri restaurate), Ruta Sfântul Ladislau pe teritoriul României (20 de obiective promovate, 5 obiective restaurate), Ruta castrelor romane (20 de obiective promovate, 5 castre restaurate), Ruta cetăţilor (30 de obiective promovate, 5 cetăţi restaurate), Refacerea peisajului cultural din Delta Dunării în vederea creşterii atractivităţii zonei (30 de obiective promovate, 30 de obiective restaurate (gospodării) şi Ruta satelor cu arhitectură tradiţională (20 de obiective promovate, 150 de case tradiţionale restaurate din cele 20 de sate cu arhitectură tradiţională).

sursa foto: Inquam Photos/ Octav Ganea

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *