Ministrul Agriculturii, Florin Barbu, a declarat că ar scoate definitiv din comerț marca proprie a marilor retaileri pentru a se crea o relație comercială corectă. Mărcile proprii sunt în prezent printre cele mai ieftine produse din supermarketuri.
„Din punctul meu de vedere aș scoate marca proprie definitiv din comerț pentru a se crea o relație comercială corectă. De ce să avem marca proprie unde 4 lei este kg. de lapte și alt lapte intră cu 7 lei. Să reglăm prețurile. Eu nu sunt de acord cu marca proprie în România”, a declarat Florin Barbu în cadrul unei conferințe organizată de Antena 3.
Declarația ministrului vine în contextul în care o analiză ZF arăta recent că preţurile mărcilor private au crescut cu 24,4%.
Mărcile proprii sunt produse pe care retailerii le vând sub marca proprie. Marca proprie poate fi același nume al comerciantului cu amănuntul sau o altă marcă creată de un producător pentru a fi utilizată exclusiv de comerciant. Etichetele private sunt, în general, distribuite exclusiv de către comerciantul cu amănuntul care le deține și le vinde alături de alte produse de marcă concurente. Mărcile private sunt în general produse mai ieftine. Mărcile private tind să aibă prețuri mai mici decât mărcile tradiționale.
Ministrul Agriculturii Florin Barbu a declarat, duminică seară, la Digi24, că vrea un „mecanism” pentru toate produsele agro-alimentare, pentru „a stabiliza toate prețurile din România”, precum și continuarea plafonării adaosului comercial la cele 14 alimente de bază pentru care se aplică măsura în prezent, după cum a scris Economedia aici.