Uzina Ford din Craiova vizează un viitor electric, urmând să lanseze, în următorii doi ani, trei noi modele, dintre care două în variante electrice și pe combustie internă, iar Ford Puma va fi complet electric. Totodată, transferul proprietății de la Ford la Ford Otosan este așteptat să fie finalizat în al treilea trimestru, anunță oficialii companiei și cei ai Ministerului Economiei.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Sunt foarte încrezător în planurile pentru fabrica de la Craiova sub conducerea Ford Otosan, odată ce transferul de proprietate este finalizat. Uzina din Craiova vizează un viitor electric, iar tranziția către electro-mobilitate este un obiectiv important pe care eu, ca Ministru al Economiei îl susțin cu toate eforturile”, a declarat ministrul Florin Spătaru, într-o vizită la uzină.

Josephine Payne, președinte Ford România, a declarat că Ford Craiova trece prin cea mai bună perioadă, în ciuda dificultăților legate de semiconductori și de războiul din Ucraina și pregătește tranziția spre electrificare.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

„În ciuda contextului actual, ne concentrăm eforturile asupra viitorului strălucit al fabricii din Craiova, care va continua să joace un rol cheie în planurile Ford de a crea un viitor sustenabil complet electric. Procesul de transfer al proprietății de la Ford la Ford Otosan este în curs de desfășurare și, așa cum s-a menționat anterior, ne așteptăm ca acesta să fie finalizat în al treilea trimestru”, a declarat Josephine Payne.

În paralel, uzina din Craiova se pregătește să lanseze în 2023, respectiv 2024, producția a trei noi modele: Ford Transit Courier și Ford Tourneo Courier (ambele produse în variante electrice și pe combustie internă), precum și Ford Puma complet electric.

„România are o producţie semnificativă în industria auto, unde avem cele două mari fabrici şi, de asemenea, o industrie orizontală foarte bine dezvoltată. Până la urmă, industria auto generează peste 24% din PIB-ul României”, a precizat ministrul Spătaru.

Pe 14 martie compania Ford a anunțat că ​joint-venture-ul Ford Otosan va prelua uzina Ford din Craiova, începând cu al treilea trimestru din 2022, în urma unui transfer de proprietate.

Ford va continua să participe la supervizarea activității de la Craiova.

Ford a declarat că a investit aproximativ 2 miliarde euro la Craiova și a produs un milion de vehicule si peste 1,5 milioane de motoare de la preluarea acesteia în 2008.

În prezent, fabrica Ford din Craiova produce în paralel modelul Puma, care e cel mai bine vândut SUV de clasa mică la nivel European, modelul EcoSport, dar și motorul de 1.0 l EcoBoost. Ford a anunțat în martie că producția SUV-ului de clasă mică Ford EcoSport se va încheia până la finalul acestui an, deoarece fabrica de la Craiova se va concentra tot mai mult pe un viitor construit pe producția de vehicule comerciale și electrice.