Mol, Wizz Air şi Aeroportul Internaţional Liszt Ferenc din Budapesta spun că testează un amestec care conţine combustibil sustenabil pentru aviaţie

wizzair

Mol, Wizz Air şi Aeroportul Internaţional Liszt Ferenc din Budapesta testează un amestec care conţine combustibil sustenabil pentru aviaţie (SAF), conform agenției MTI, citată de News.ro. Mol a cumpărat combustibilul de la compania finlandeză Neste. Ca parte a testului, cursa Wizz Air către Paris a decolat miercuri încărcată cu acest tip de combustibil.

La conferinţa de presă care a avut loc înaintea alimentării, Chris Dinsdale, directorul general al aeroportului din Budapesta, a subliniat că este important ca transporturile aeriene să devină sustenabile, iar aeroporturile, companiile aeriene şi partenerii trebuie să coopereze în acest sens.

Dinsdale a adăugat că Budapest Airport analizează procesul de alimentare cu combustibil sustenabil pentru aviaţie, astfel încât să se pregătească pentru deservirea companiilor aeriene cu o cantitate semnificativă şi din acest combustibil inovator.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

În cadrul conferinţei de presă, Csaba Zsótér, directorul general al diviziei de combustibili din cadrul grupului Mol, a declarat că obiectivul strategic este acela de a demara economia circulară în regiune, în acest sens fiind de ajutor şi combustibilul sustenabil pentru aviaţie.

Directorul general al Mol a subliniat că sunt testate în mod constant noi tehnologii, fiind dezvoltate şi produsele, astfel încât să fie consolidată securitatea aprovizionării regiunii cu combustibili cu emisii scăzute de dioxid de carbon şi să fie accelerată tranziţia verde.

Reprezentantul Mol a amintit că până acum, un pas mai semnificativ în direcţia ecologiei a fost făcut în principal în privinţa carburanţilor utilizaţi în transportul rutier. Începând din 2021, la Dunai Finomító uleiurile vegetale, uleiul alimentar uzat şi uleiul de origine animală sunt procesate împreună cu componente fosile pentru a produce motorină mai sustenabilă, a explicat acesta. Acum, compania a cumpărat 25 de tone de kerosen cu un conţinut de 37% combustibil sustenabil pentru aviaţie şi se speră ca acest produs să fie unul căutat în rândul clienţilor.

Yvonne Moynihan, directorul Wizz Air responsabil pentru sustenabilitate, a susţinut că în comparaţie cu concurenţii săi, Wizz Air operează cu cele mai scăzute emisii de dioxid de carbon per kilometru per pasager şi se străduieşte în mod continuu să reducă şi mai mult emisiile.

Testarea combustibilului sustenabil pentru aviaţie demonstrează că una dintre cele mai eficiente modalităţi de a aborda provocările schimbărilor climatice este cooperarea în cadrul industriei, a mai adăugat aceasta. Compania aeriană, care are o strategie de sustenabilitate, are ca obiectiv ca până în 2030 să reducă emisiile de dioxid de carbon cu încă 25%, a spus Moynihan.

Potrivit declaraţiei comune a părţilor implicate, combustibilul de nouă generaţie care este testat acum este fabricat din deşeuri regenerabile şi materii prime reziduale, fiind produs într-un mod sustenabil. Combustibilul Neste este compatibil cu motoarele aeronavelor şi cu infrastructura aeroportuară existentă, aşadar nu este necesară efectuarea unor investiţii pentru a putea fi utilizat.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: