Neputința din Transporturi: CNAIR a semnat contractul pentru finalizarea Pasajului de la Micălaca, pe DN 7 Centura Aradului, unde primele lucrări au început în 2011

Pasaj Micălaca DN 7

Compania de Drumuri face o nouă încercare pentru construirea pasajului de la Micălaca, pe DN 7 Centura Aradului, un pasaj peste linia de cale ferată București – Arad la care „se lucrează” de peste un deceniu.

CNAIR, prin DRDP Timișoara, a semnat contractul pentru finalizarea lucrărilor cu un constructor din Italia, firma Spic, o companie cu un portofoliu bogat în lucrări de artă.

În 2019, la rezilierea celui de-al doilea contract, șantierul se blocase la doar 36% stadiu fizic de execuție.

La relansarea licitației, în noiembrie 2021, CNAIR estima o valoare cuprinsă între 33 și 39 de milioane de lei, iar oferta italienilor de la Spic cu care au câștigat în fața concurenților de la Tirrena Scavi a fost de 31 de milioane.

„La DRDP Timișoara a fost semnat contractul pentru continuarea lucrărilor la obiectivul ”Pasaj denivelat pe centura de ocolire Arad (DN 7 km 540+248) peste CF Arad – București” cu ofertantul desemnat câștigător, SPIC SRL. După constituirea garanției de bună execuție, se va emite ordinul de începere al lucrărilor. Valoarea contractului este de 31.146.994,98 lei fără TVA. Pasajul traversează linia de cale ferată magistrală 200 București – Arad – Curtici și este parte integrantă din centura de ocolire a municipiului Arad”, potrivit DRDP Timișoara.

Durata contractului este de 12 luni de la emiterea Ordinului pentru începerea lucrărilor.

„Centura este clasificată ca drum național european și asigură traficul de tranzit și de ocolire a municipiului Arad din direcțiile Deva, Oradea și Nădlac. Trecerea existentă la nivel cu calea ferată Arad – București, situată pe centura de ocolire Arad Nord, respectiv pe DN 7 la km 540+248, reprezintă un punct critic în desfășurarea fluentă și în condiții de siguranță a circulației pe drumul național. Circulația pe calea ferată Arad – București impune circa 74 de închideri ale barierei de tip SAT, cu durata medie de închidere a barierelor de circa 170 minute în 24 ore, fapt ce conduce la înregistrarea zilnică a unor importante pierderi în exploatare datorită staționării autovehiculelor la barieră. Construcția pasajului va elimina pierderile de timp generate de staționarea la bariera de la intersecția la nivel cu calea ferată scurtând astfel timpul de călătorie și reducând accidentele, poluarea mediului și costurile pentru transportul de mărfuri și călători”, notează CNAIR.

Istoricul pasajului de la Micălaca:

Lucrările pentru construirea podului de la Micălaca peste linia de tren Bucureşti – Arad au început în 2011 cu asocierea Confort SA Timişoara, în 2012, Guvernul Ponta a tăiat finanţarea, iar în 2014 Ministerul Transporturilor a reziliat contractul la 20% stadiu fizic de execuţie. Un nou contract pentru reluarea lucrărilor a fost semnat de-abia în 2018 cu Implenia, o firmă din Austria, durata de execuţie fiind de 12 luni, iar valoarea lucrărilor 25 milioane lei. Nici al doilea contract nu a fost bine derulat pentru că, în 2019, la exproprieri suplimentare şi la 36% execuţie, Ministerul Transporturilor a uitat să ia şi terenul pentru relocarea liniilor de înaltă tensiune. Situaţia nu a fost deblocată, iar Implenia a solicitat rezilierea contractului, răspundea fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, la o interpelare parlamentară din luna mai.

La a doua trecere de cale ferată de pe Centura Aradului, pasajul de la CET (peste linia Brad – Curtici) început în 2011 a fost inaugurat de-abia în 2018.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.