Compania Nestle, cel mai mare grup de produse alimentare din lume, a declarat că volumul total al alimentelor și băuturilor vândute la nivel global este în scădere de la începutul anului, subliniind provocarea pentru acest sector, scrie Bloomberg.
“Oamenii consumă mai puțin, ori mănâncă mai puțin în oraș, ori risipesc mai puțin, ori mănâncă mai mult în afara casei”, a declarat joi, în cadrul conferinței Bernstein, directorul financiar Francois-Xavier Roger.
“Este greu de știut. Nu cred că va dura.”, a adăugat el.
Companiile mari de bunuri de consum au stimulat vânzările prin creșteri puternice de prețuri în ultimele trimestre, iar multe dintre ele au suferit scăderi ale vânzărilor. Nestle nu a majorat prea mult prețurile de la începutul lunii aprilie, a spus Roger.
Consumatorii americani au fost rezistenți, a spus directorul financiar, dar expirarea subvențiilor și economiilor din pandemie începe să cântărească asupra consumului. Afacerile Nestlé din China nu și-au revenit atât de repede pe cât spera compania.
Roger a declarat că Nestlé este mai optimistă în ceea ce privește Europa, deoarece a fost îngrijorată de accesul la energie al acestei piețe iarna trecută.
Acțiunile Nestle au scăzut joi cu până la 1%. În acest an, acestea au scăzut cu aproximativ 4%.
Compania elvețiană, care produce alimente, de la KitKat la cuburi de gătit Maggi, își remodelează portofoliul de produse alimentare, deoarece este încă optimistă în privința faptului că oamenii vor dori să mănânce produse mai sănătoase.
Nestlé a anunțat joi un obiectiv de a crește vânzările produselor sale mai nutritive la 25 de miliarde de franci elvețieni până în 2030. Acest lucru ar însemna cu aproximativ 50% mai mult decât nivelurile din 2022.