Producătorul auto japonez Nissan a anunțat că se va abține de la a investi în vehicule cu combustie pură, conforme cu Euro 7 în Europa, unde va introduce noi mașini de pasageri doar cu propulsie parțial sau complet electrică începând cu 2023.
Compania spune că se așteaptă ca 75% din noile sale mașini din regiune să fie electrice până în anul financiar 2026. Până la sfârșitul deceniului, ținta este de 100%. Nissan intenționează să aibă șase modele electrificate oferite în Europa în viitorul apropiat, dintre care Juke Hybrid, Qashqai e-Power și X-Trail e-Power sunt trei hibrizi, iar Leaf, Ariya și Townstar sunt cele trei modele electrice.
„Nissan se încarcă către un viitor electrificat, Europa fiind lider. Am stabilit o direcție clară prin Ambition 2030 și, cu noua noastră gamă electrificată, deschidem cu adevărat calea către un viitor durabil”, spune Guillaume Cartier, președinte al regiunii Nissan AMIEO (Africa, Orientul Mijlociu, India, Europa și Oceania) . „Procurând prezența noastră globală și parteneriatele Alianței, acesta este un moment de reper pentru Nissan în Europa, odată cu venirea celei mai cuprinzătoare oferte de produse de până acum.” Ambition 2030 prevede 15 modele BEV la nivel mondial până în 2030 – nu se știe câte vor veni în Europa.
În februarie, Nikkei a raportat că Nissan suspendă dezvoltarea de noi motoare cu ardere pe aproape toate piețele principale. Doar în SUA, Nissan va continua dezvoltarea limitată a motoarelor cu ardere internă pentru camionete și SUV-uri din cauza cererii mari. Pentru alte piețe, Nissan plănuiește noi dezvoltări ale motoarelor hibride, dar nu va dezvolta motoare cu ardere complet noi.
În schimb, alianța Renault-Nissan-Mitsubishi se concentrează tot mai mult pe mobilitatea electrică; in ianuarie, investițiile în domeniu au fost majorate cu 23 de miliarde de euro la 33 de miliarde de euro. Nissan plănuiește construcția unei fabrici de baterii în Sunderland împreună cu Envision AESC; un crossover electric (probabil SUV-ul coupé al lui Ariya) urmează să fie construit și în fabrica de vehicule de acolo.
Interesant e că Nissan și-a vândut propria filială de baterii și producția de baterii din Sunderland grupului Envision în 2018.