Recordul istoric pentru cel mai mare număr de zboruri într-o singură săptămână în rețeaua europeană a fost stabilit în perioada 25-31 august 2025. Conform datelor organizației europene Eurocontrol, în săptămâna menționată, patru țări, România, Bulgaria, Slovenia și Austria, au înregistrat cel mai mare număr zilnic de zboruri în regim controlat din istoria lor, incluzând plecări, sosiri și survoluri (este vorba despre zboruri militare deasupra unui teritoriu național străin), scrie Kathimerini, potrivit Rador Radio România.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Mai mult de jumătate din țările din regiunea europeană au înregistrat în 2025 cel mai mare număr zilnic de zboruri pe care l-au avut vreodată. Franța, de exemplu, a gestionat 12.315 zboruri pe 18 iulie 2025, cel mai mare volum zilnic de trafic aerian înregistrat vreodată pentru o țară din zona de control Eurocontrol.

În Grecia, deși anul 2025 a continuat să ofere performanțe bune în ceea ce privește numărul de zboruri și pasageri, ziua cu cele mai multe zboruri nu a fost în anul curent, ci în 2024. Mai exact, pe 10 august anul trecut, în Grecia au fost efectuate 4.944 de zboruri, un număr care rămâne o performanță record pentru spațiul aerian grecesc până în prezent.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Țările balcanice, în ansamblu, au înregistrat un vârf al traficului aerian în ultimii doi ani. Acest lucru se datorează parțial redresării puternice după pandemia de coronavirus, creșterii turismului în aceste țări, precum și creșterii numărului de survolări din cauza modificărilor rutelor aeriene ca urmare a războiului din Ucraina și a tensiunilor din Orientul Mijlociu.

Dar nu toate țările înregistrează o creștere a numărului de zboruri în ultimul timp: Germania, Regatul Unit, Olanda, țările nordice și țările baltice au înregistrat cele mai ridicate niveluri de trafic aerian în urmă cu mai bine de cinci ani, iar conform ultimelor previziuni de bază ale Eurocontrol, se așteaptă ca nivelurile de trafic din 2025 în aceste țări să rămână mai mici decât cele din 2019.

Unele țări, în special țările baltice și Finlanda, au fost puternic afectate de indisponibilitatea spațiului aerian rusesc și belarus pentru companiile aeriene europene și de altă natură. La acest declin au contribuit însă și alți factori, cum ar fi reducerea zborurilor interne în unele țări, politicile de mediu care promovează mijloace de transport alternative și aplicarea unor taxe de plecare, cum ar fi în Regatul Unit, Germania, Olanda și Suedia, deși aceasta din urmă a renunțat la ele în iulie 2025.

Încetarea activității unor companii aeriene a jucat, de asemenea, un rol, în special în țările în care acestea își aveau sediul, cum ar fi Flybe și Thomas Cook în Marea Britanie. În plus, taxele mari de tranzit din unele țări au avut probabil o contribuție la reducerea survolurilor.

Instabilitatea politică a afectat traficul aerian în mai multe țări, precum Ucraina, Moldova și Israel care au înregistrat cele mai ridicate niveluri de trafic în 2012, 2013 și, respectiv, 2018, înainte de declanșarea agresiunii rusești din 2014 și a conflictului din Gaza.

În general, majoritatea țărilor de pe axa sud-est și sud-vest au atins nivelurile maxime de zbor în 2025, reflectând o modificare a cererii, o creștere a traficului către destinații turistice și o scădere a călătoriilor de afaceri în comparație cu anii de dinaintea pandemiei.