Fondatoarea unei firme de software cu 21 de ani de activitate susține că ANAF Sector 6 a declanșat un „calvar birocratic” după o eroare internă privind redistribuirea impozitului pe dividende. Sntreprenoarea susține că se confruntă cu somații, titluri executorii și refuzul ANAF Sector 6 de a regla o plată deja efectuată.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Totul a pornit în mai, când compania a distribuit dividende și a plătit impozitul aferent pe codul bugetar standard – 604. Ulterior, în urma unui webinar ANAF, aceasta a aflat că, fiind rezidentă fiscal în Olanda, trebuia să achite suma pe codul 631, destinat persoanelor fizice nerezidente.
De aici, povestea a intrat într-un blocaj birocratic. După luni de discuții cu Call Center-ul ANAF și după ce i s-a cerut să solicite „o reglare” între coduri, firma a constatat că, în loc să fie corectată intern, plata apare ca plus pe un cod și minus pe altul. În ciuda solicitărilor repetate, instituția a emis somații de plată și titluri executorii, ignorând cererile de compensare depuse în SPV – șapte la număr, potrivit acesteia.
Antreprenoarea susține că situația s-a agravat în decembrie, când o nouă somație a fost emisă pentru obligațiile din octombrie, deoarece sumele achitate pentru stat au fost direcționate automat către codul 631, fără a se ține cont de cererile de compensare deja înregistrate.
Antreprenoarea leagă situația și de un proces câștigat anul trecut împotriva ANAF, privind dubla impozitare – un litigiu care a durat trei ani și pe care funcționarii nu l-ar fi respectat integral nici după decizia definitivă a Înaltei Curți.
Ea afirmă că, după 21 de ani de activitate respectând legea, întreaga funcționare a firmei a devenit „imposibilă”.
Ruxandra Szegedi acuză ANAF de abuz de putere și spune că România rămâne „o țară ostilă cetățenilor ei”.
Postarea integrală a antreprenoarei Ruxandra Szegedi:
„In anul 2004 am infiintat o societate comerciala, cod CAEN Rev.3 6210 – Software orientat client
Avem un portofoliu de clienți cărora le acoperim solicitările legate de administrarea software a contabilității și salarizării.Toate firmele partenere funcționează de mai bine de 20 ani, exact ca firma noastră. Toate aceste firme (edituri, firme de producție și servicii, institute de stat) utilizează de 20 ani ERP-ul dezvoltat de firma noastra, raportările fiscale, deciziile de management, service-ul-clienților, situația stocurilor, gestiunea ofertelor, intreaga activitate este gestionată cu ajutorul acestui instrument permanent adaptat nevoilor și modificărilor legislative.In luna mai anul acesta am distribuit dividende către cei doi asociati si am constituit, declaratsi plătit către bugetul de stat impozitul aferent.In luna august, in urma unui webinar Anaf, am aflat ca impozitul achitat pe cod bugetar 604 – Impozit pe veniturile din dividende cuvenite persoanelor fizice trebuie transferat pe cod bugetar 631 – Impozit pe veniturile din Romania obținute de persoane fizice nerezidente (fiind rezidenți de 7 ani in Tarile de Jos).In urma conversațiilor purtate cu angajatii Call center Anaf, am fost îndrumați să solicitam la ANAF Sector 6 reglarea intre aceste doua coduri bugetare.Dupa aproape 4 luni de discuții, am înțeles modul in care ni se solicita sa facem reglarea intre codurile bugetare.La o luna dupa ce am efectuat modificarile, codul bugetar 604 apare cu suma platita in plus, iar codul bugetar 631 apare cu minus aceeasi suma.In acelasi timp, Anaf Sector 6 emite in 25 noiembrie somatie de plata si titlu executoriu pentru codul bugetar 631 care apare cu suma neachitata.In urma solicitarii de a se efectua reglarea intre cele 2 coduri, ANAF Sector 6 transmite în SPV, pentru prima data, dupa 4 luni, ca trebuie sa solicit o cerere de compensare.Mi se solicita sa fac aceasta cerere de compensare, desi timp de aproape 4 luni am incercat sa aflu cum pot face reglarea între aceste 2 coduri bugetare, somația neavând niciun sens, fisa fiscala relevand faptul ca suma a fost deja achitată.In momentul acesta, 7 solicitări de compensare sunt în mod inexplicabil ignorate în SPV și deja au fost emise 2 somații de plata urmate de titluri executorii, pentru că orice declaratie ulterioara urmată de plata obligatiilor fiscale merge sa inchida suma inscrisa pe cod 631, deși banii se află pe cod 604, dar nimeni nu duce la îndeplinire cererile repetate de compensare.NB – prima cerere de compensare (daca ignoram solicitările repetate facute timp de 4 luni, dar nenumite “cerere de compensare”, pentru ca nu am fost indrumata in acest sens) am depus-o in SPV in 28.11.2025.In 8 decembrie a fost emisa o a doua somatie de plata si titlu executoriu (desi există solicitarea de compensare în 28.11.2025). De data asta somatia e emisa pentru obligatiile fiscale ale lunii octombrie, pentru ca sumele achitate reprezentând obligatiile fiscale ale lunii octombire, in loc sa se duca sa inchida declaratia D112 a lunii octombrie, s au dus pe cod 631, fiind ignorate solicitarile de compensare cod 604 cu cod 631.Acest calvar pe care il traim, din nou, din luna august este cauzat de faptul ca anul trecut am câștigat, dupa 3 ani, un proces impotriva ANAF sector 6, proces care a avut ca subiect dubla impozitare, funcționarii ANAF nerespectand prevederile unei hotărâri judecătorești definitive emisa de către ICCJ.V am expus abuzul și hartuiala sistematica prin care trecem pentru a înțelege de ce continuarea activitatii unei firme care a functionat vreme de 21 ani cu respectarea tuturor reglementarilor legale, a devenit imposibila.Romania, domnule președinte Nicușor Dan si domnule prim ministru Ilie Bolojan, este o țară ostila cetățenilor ei care trăiesc oriunde în lumea asta.De aceea, declarațiile prin care invitati la investitii in Romania, știind calvarul de a administra o afacere, par complet decuplate de la realitatea pe care o traiesc firmele din România.Iar consecințele acestei indiferențe față de problemele concrete cu care se confruntă societățile comerciale în relatia cu aparatul fiscal cu siguranță nu vor întârzia să apară.In situația în care dreptul unui cetățean român de a fi protejat împotriva abuzurilor unor funcționari publici care nu răspund cu nimic pentru lipsa de profesionalism cu care își îndeplinesc atribuțiile în exercitarea funcției este ignorat încă o dată, sper ca măcar cei care citesc și se gândesc să își deschidă o afacere în Romania să se gândească bine înainte de a o face.Cu profundă lipsa de încredere și speranță în România.”

Sursa foto: Inquam Photos/Octav Ganea