OpenAI intenţionează să anunţe luni un produs de căutare bazat pe inteligenţă artificială, potrivit unor două surse familiare cu problema, ceea ce ar ridica miza în competiţia sa cu liderul serviciilor de căutare, Google, transmite Reuters, potrivit News.ro.
Data anunţului, deşi se poate modifica, nu a fost publicată anterior.
Bloomberg şi The Information au relatat că OpenAI, companie susţinută de Microsoft, lucrează la un produs de căutare care să concureze cu Google, parte a grupului Alphabet, şi cu Perplexity, un startup bine finanţat de căutare AI.
OpenAI a refuzat să comenteze.
Anunţul ar putea fi programat cu o zi înainte de începerea, marţi, a conferinţei anuale I/O a Google, unde gigantul tehnologic este aşteptat să dezvăluie o mulţime de produse legate de AI.
Produsul de căutare al OpenAI este o extensie a produsului său emblematic ChatGPT şi permite ChatGPT să extragă informaţii directe de pe Web şi să includă citate, potrivit Bloomberg.
ChatGPT este produsul chatbot al OpenAI care utilizează modelele AI de ultimă oră ale companiei pentru a genera răspunsuri asemănătoare oamenilor la solicitările text.
Observatorii din industrie au numit de multă vreme ChatGPT o alternativă pentru culegerea de informaţii online, deşi a avut probleme cu furnizarea de informaţii exacte şi în timp real de pe web.
OpenAI a oferit anterior o integrare cu Bing, al Microsoft, pentru abonaţii plătiţi.
Între timp, Google a anunţat funcţii AI generative pentru propriul motor omonim.
Startup Perplexity, care are o evaluare de 1 miliard de dolari, a fost fondat de un fost cercetător OpenAI şi a câştigat interes prin furnizarea unei interfeţe de căutare native AI care arată citări în rezultate şi imagini, precum şi text în răspunsurile sale. Are 10 milioane de utilizatori activi lunar, potrivit unei postări pe blog din ianuarie a startupului.
Produsul ChatGPT al OpenAI a fost numit cea mai rapidă aplicaţie care a ajuns vreodată la 100 de milioane de utilizatori activi lunar, după ce a fost lansat la sfârşitul anului 2022. Cu toate acestea, traficul la nivel mondial către site-ul web ChatGPT a fluctuat mult în ultimul an şi abia acum revine la vârful din mai 2023, potrivit firmei de analiză Similarweb, iar compania de AI este sub presiune să-şi extindă baza de utilizatori.
O încercare anterioară de a aduce informaţii actualizate şi reale în ChatGPT, numite pluginuri ChatGPT, a fost retrasă în aprilie, potrivit unei postări a centrului de ajutor postat pe site-ul OpenAI.