Orange România, liderul pieţei locale de telecom, a încheiat primul trimestru din acest an cu o cifră de afaceri consolidată în valoare de 383 de milioane de euro, în scădere cu 0,7% față de trimestrul 1 2022.
Conform companiei, rezultatele trimestrului reflectă creșterea vânzărilor de echipamente și ale serviciilor de fibră optică, dar și diminuarea veniturilor pe fondul reducerii ratelor de terminație și al declinului structural al unor servicii care nu mai răspund nevoilor pieței.
La 31 martie 2023, Grupul Orange România oferea servicii mobile către 9,9 milioane de clienți, internet fix în bandă largă către 1,2 milioane de clienți, iar servicii de televiziune prin cablu și satelit către 1,3 milioane de clienți.
Acoperirea 4G a ajuns la 98,71% din populație, în timp ce acoperirea 4G+ a atins 80,87% din populație, prin extinderea serviciilor în 143 de noi localități urbane și rurale. În ceea ce privește rețeaua 5G, din acest trimestru Arad și Sibiu beneficiază de acoperire 100%, numărul total al orașelor cu conectivitate 5G ajungând la 28.
În martie, Orange a inaugurat în Iași, în parteneriat cu Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” și Continental România, al doilea laborator 5G din țară, un hub tehnologic dedicat în special sectorului automotive, unde mediul academic, startup-urile și companiile din regiunea Moldovei pot să inoveze și să testeze soluțiile bazate pe tehnologia 5G.