Ordinul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor ( ANPC ) care combate ”shrinkflația”, practica reducerii volumelor produselor preambalate, păstrând prețul, a fost publicat în Monitorul Oficial, marți, 10 septembrie, fiind prezentată inclusiv eticheta pe care comercianții sunt obligați să o folosească, transmite G4Food.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

ANPC susține că ordinul a fost emis ”în scopul asigurării unui nivel ridicat de protecție a consumatorilor și a unei bune funcționări a pieței interne”.

Prin ordinul 539 al președintelui ANPC sunt reglementate aspecte ”referitoare la protejarea directă și indirectă a consumatorilor împotriva unor disfuncționalități ale pieței cu repercusiuni asupra acestora, prin informarea cu privire la anumite practici comerciale care presupun reducerea volumului sau greutății unui produs în condițiile menținerii aceluiași preț”.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Operatorii economici care comercializează la raft produse destinate consumului în spații de vânzare sunt obligați să informeze consumatorii complet, corect și precis cu privire la modificarea cantităților de produs prin reducerea volumului sau greutății acestora, având prezentarea, ambalajul, forma, dar fără a se limita la acestea, identice, în condițiile menținerii aceluiași preț.

Ordinul nu se aplică vânzărilor la distanță.

Operatorii economici se asigură de existența prețului pe unitatea de referință la locul de comercializare la care aplică modificarea volumului sau a greutății produsului.

Atunci când operatorul economic oferă spre vânzare un produs preambalat al cărui volum sau a cărui greutate a fost redusă, acesta are obligația informării consumatorilor cu privire la faptul că produsul a fost modificat sub aspectul volumului sau greutății chiar în condițiile existenței aceluiași preț de vânzare.

Informarea va fi făcută în același câmp vizual într-o formă vizibilă și lizibilă prin folosirea de către operatorii economici a mesajului din placheta prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Obligația de informare se aplică pe o perioadă de cel puțin 30 de zile de la data punerii în vânzare, la raft, a produsului cu volum sau greutate redusă.

Ordinul intră în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României.