[P] Sărăcia înrăutățește pandemia. Pentru că nu și le permit, 8 122 de familii nevoiașe au primit pachete cu produse de igienă

Campanie Crucea Rosie

În timp ce lumea întreagă se luptă cu răspândirea noului coronavirus, în România populația se luptă și cu sărăcia, iar acest lucru face ca igiena să fie un obiectiv greu de atins. Crucea Roșie Română a distribuit pachete cu produse de igienă și dezinfectare persoanelor nevoiașe din țară.

Igiena joacă un rol esențial în lupta cu virusul SARS-CoV-2, dar sărăcia face ca o mare parte a populației să rămână expusă și vulnerabilă în fața îmbolnăvirii. România se află pe locul doi în UE în ceea ce privește riscul de sărăcie, după Bulgaria, cu o rată de 31% a riscului de sărăcie, conform Eurostat. Aceste date se traduc în milioane de persoane care au condiţii de trai sever afectate de lipsa resurselor, nu-şi pot plăti facturile, nu pot păstra locuinţa încălzită adecvat sau nu-şi pot lua o săptămână de vacanţă departe de casă.

Crucea Roșie Română a considerat necesar ca, în acest context în care produsele de igienă și dezinfectare sunt lucruri complet inaccesibile unui număr mare de români, să distribuie pachete care conțin: detergent, săpun, hârtie igienică, aparate de ras, pastă și periuță de dinți, detergent vase, dezinfectant universal, produse pentru igiena personală. Pachetele ajuns la 8 122 de familii nevoiașe din țară.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Ele au fost distribuite de voluntarii Crucii Roșii Române, în perioada octombrie 2020- februarie 2021, direct la domiciliul beneficiarilor, persoane nevoiașe, familii cu mulți copii, persoane în vârstă cu venituri foarte mici, persoane care locuiesc în zone rurale sărace sau izolate.

Efortul a fot posibil cu sprijinul financiar al organizației United States Agency for International Development (USAID), prin intermediul apelului global al Federației Internaționale de Cruce Roșie și Semilună Roșie (IFRC).

Mai mult decât atât, voluntarii s-au deplasat în 560 de localități, în special din mediul rural sau în comunități aflate în risc de infectare, unde au discutat cu 124,707 de adulți despre prevenția îmbolnăvirii cu virusul SARS-CoV-2 și au oferit sfaturi legate de efectele psihologice ale pandemiei, despre reducerea stigmatizării asociate cu boala COVID-19 și despre modalitățile de reducere a stresului provocat de virus. Tot în această perioadă voluntarii, au susținut pentru 22 137 de elevi, sesiuni de educație pentru sănătate și suport emoțional atât fizic în școli cât și în sistem online.

„Igiena corectă reprezintă arma cea mai sigură cu care putem lupta pentru a preveni și limita infecția cu SARS-Cov2. Însă pentru familiile vulnerabile, procurarea produselor de igienă este uneori aproape imposibilă. Aceste familii se luptă zilnic pentru a-și acoperi nevoile de bază pentru a supraviețui. Distribuindu-le produse de igienă oferim acestora o șansă în plus pentru a se ține departe de virusul SARS-CoV-2”, a declarat Ioan Silviu Lefter, director general Crucea Roșie Română.

În perioada octombrie 2020 – februarie 2021, 470 voluntari de Cruce Roșie din toată țara, instruiți prin sesiuni speciale de informare, s-au deplasat în 560 de localități în special din mediul rural sau în comunități aflate în risc de infectare, unde au discutat cu 124 707 de adulți despre prevenția îmbolnăvirii cu virusul SARS-CoV-2 și au oferit sfaturi despre efectele psihologice ale pandemiei, despre reducerea stigmatizării asociate cu boala COVID-19 și despre modalitățile de reducere a stresului provocat de virus. Tot în această perioadă voluntarii, au susținut pentru 22 137 de elevi, sesiuni de educație pentru sănătate și suport emoțional atât fizic în școli cât și în sistem online.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: