Pachetul salarial de 33 de milioane de dolari al șefului demisionar al Boeing, aprobat de acționari

boeing 737 max

Acționarii Boeing au aprobat planul constructorului de avioane de a-i acorda șefului demisionar Dave Calhoun un pachet salarial pentru 2023 în valoare de aproape 33 de milioane de dolari, scrie BBC.

O majoritate a votat în favoarea planului, care a atras critici în condițiile în care compania se confruntă cu o criză declanșată de explozia în aer a unui uși de pe unul dintre avioanele sale în ianuarie. Astfel de voturi privind salariile, organizate în cadrul adunărilor anuale ale companiei, nu sunt obligatorii.

Înaintea reuniunii, cel puțin un grup consultativ important de acționari a criticat planul, iar acesta a atras atenția și din partea unor investitori care au luat cuvântul la eveniment.

Analize Economedia

retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
calculator, job, grafice
automotive foto 2
Victor Moraru si Marian Neacsu
oameni bagaje
multime, oameni, populatie, demografic, trecere de pietoni
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
bani, lei, finante, bancnote
bani, lei, finante, bancnote, bani numarati, impozit, taxe
Vladimir Putin, Xi Jinping, presedinte, rusia, china, moscova, kremlin, beijing, presedinte, china, rusia
bani, finante, lei, financiar, deficit
Gameloft Romania Cluj Napoca
onrc, registrul comertului
onrc, registrul comertului
Jerome Powell, FED
sticle vin
turism calatorii bani
Euro bani fonduri cheltuieli risipă fraude
bani, lei, finante, bancnote, bani numarati
Borhanci_Bazin-de-inot_01
Luca
onrc, registrul comertului
Pod Argeș Grădiștea București Giurgiu
bani, finante, lei, financiar, deficit
aeroport iasi plecari

Decizia firmei de a-l păstra pe șeful demisionar Dave Calhoun în consiliul de administrație al companiei a ridicat, de asemenea, semne de întrebare, dar a fost, de asemenea, aprobată.

Pachetul de compensații al domnului Calhoun a inclus un salariu de 1,4 milioane de dolari și premii în acțiuni în valoare de aproximativ 30 de milioane de dolari atunci când au fost acordate. Asta în comparație cu un pachet de aproximativ 22,6 milioane de dolari  în 2022.

Într-o sesiune de întrebări și răspunsuri după vot, firma a fost întrebată cum se “justifică” compensațiile pentru Calhoun și alții, având în vedere provocările severe cu care se confruntă acum compania.

Noul președinte al consiliului de administrație, Steve Mollenkopf, a declarat că, după accident, consiliul de administrație a redus unele recompense din 2024 pentru directori și a acționat rapid pentru a revizui proiectarea stimulentelor salariale.

Aceasta a inclus acordarea siguranței produselor ca fiind principala pondere în determinarea performanței, în locul factorilor financiari – cum ar fi fluxul de numerar și prețul acțiunilor – așa cum se întâmpla anterior, a spus el.
Dar atât el, cât și Dave Calhoun au recunoscut tensiunile cu care se confruntă compania, unele dintre ele descrise de Calhoun ca fiind de natură “potențial existențială”. Incidentul de la Alaska Airlines a readus la viață întrebări legate de procedurile de fabricație și de siguranță ale firmei și a dat naștere la numeroase investigații și procese.

Cu doar câteva zile în urmă, Departamentul de Justiție al SUA a declarat că analizează dacă va urmări în justiție Boeing pentru accidentele mortale în care au fost implicate avioanele sale 737 Max în 2018 și 2019, după ce a stabilit că aceasta a încălcat un acord care o proteja de acuzații penale.

În martie, Boeing a declarat că Dave Calhoun va demisiona până la sfârșitul anului.
Căutarea unui înlocuitor al acestuia este un obiectiv cheie al companiei în prezent, a declarat Mollenkopf.

“Lunile și anii care urmează sunt de o importanță critică pentru compania noastră, în timp ce luăm măsurile necesare pentru a recâștiga încrederea pierdută în ultima vreme”, a spus el. Atunci când a prezentat pachetul salarial acționarilor la începutul acestui an, compania a lăudat modul în care Dave Calhoun a condus compania prin provocări precum Covid din 2020.

Aceasta a spus că a răspuns la explozia Alaska Airlines “în mod corect”.

“Accidentele 737 MAX și COVID s-au combinat pentru a crea un stres imens asupra operațiunilor de producție și a lanțului de aprovizionare al companiei”, a spus aceasta.

“Cu toate acestea, consiliul de administrație consideră că accentul principal al domnului Calhoun pe siguranță, calitate și transparență este exact ceea ce Boeing a avut nevoie și continuă să aibă nevoie”.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: