Pasajele de pe Centura Bucureşti: Se montează tablierul metalic la sol, la pasajul Berceni / Se termină forarea piloţilor la Pasajul Popeşti – Leordeni, cel mai greu sens giratoriu suspendat

Tablier metalic Berceni

Constructorul pasajului de la Berceni, a început asamblarea tablierului metalic, la sol, tablier care va avea o greutate totală de 1.400 de tone. Piesele metalice care compun acest tablier au început să fie livrate pe şantier în urmă cu trei săptămâni, iar în paralel se montează predalele la rampele care asigură legătura cu direcţiile Jilava, Popeşti – Leordeni şi Berceni, a anunţat, după o verificare pe şantier, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioşteanu.

„𝗔 𝗶𝗻𝗰𝗲𝗽𝘂𝘁 𝗮𝘀𝗮𝗺𝗯𝗹𝗮𝗿𝗲𝗮 𝘁𝗮𝗯𝗹𝗶𝗲𝗿𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗺𝗲𝘁𝗮𝗹𝗶𝗰 𝗹𝗮 𝘀𝗼𝗹, 𝗹𝗮 𝗽𝗮𝘀𝗮𝗷𝘂𝗹 𝗕𝗲𝗿𝗰𝗲𝗻𝗶

– Au început forajele pentru realizarea piloților necesari ultimei rampe a pasajului, respectiv rampa de urcare/coborâre spre București.

– S-a finalizat montarea predalelor la rampa de urcare dinspre Jilava și la rampa de coborâre spre Popești-Leordeni și a început montarea acestora la rampa de urcare/coborâre dinspre Berceni.

– Continuă realizarea suprastructurilor la pilele deja executate pe zona inelului central.

– Continuă devierea utilităților, iar la bazinul de retenție a apei pluviale în zona DJ401 s-au finalizat armarea și turnarea plafonului”, a precizat Scrioşteanu.

Contractul pentru proiectarea şi execuţia sensului giratoriu suspendat de la Berceni a fost semnat cu constructorul roman Trameco (Selina) în martie 2019, lucrările au început în vara anului trecut, iar şantierul a ajuns acum la un stadiu fizic de execuţie de aproximativ 35%. Deschiderea pasajului care costă 146 milioane lei este estimată pentru toamna anului viitor.

Pasajul de Olteniţa, cel mai scump sens giratoriu suspendat de pe Centura Capitalei

Pas important şi pentru Pasajul de la Popeşti – Leordeni (Olteniţa), cel mai scump sens giratoriu suspendat în lucru, pe Centură. Luna viitoare se vor finaliza forajele pentru toţi piloţii (stâlpii de beton armat care consolidează terenul şi preiau greutatea construcţiei). La Popeşti – Leordeni sunt 372 de piloţi foraţi care susţin pilele şi culeele celui mai dificil pasaj de pe Centură, a mai anunţat secretarul de stat. Contractul pentru proiectarea şi execuţia sensului giratoriu suspendat de la Olteniţa a fost semnat cu constructorul italian Itinera în iunie 2019, pentru 170 de milioane lei. Stadiul fizic al şantierului este de 32%, potrivit CNAIR, iar deschiderea estimată pentru octombrie- noiembrie 2022.

Pe centura Bucureşti Sud, atât la Berceni cât şi la Popeşti – Leordeni, carosabilul se lărgeşte la 4 benzi în zona noilor sensuri giratorii suspendate. Alte două pasaje sunt în lucru la Domneşti şi Cernica, podul de la Cernica fiind cel mai întârziat şantier de pe Centura Bucureşti.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *