PepsiCo crește din nou prețurile la băuturile sale, în contextul în care continuă să se confrunte cu niveluri ridicate ale inflației, scrie Financial Times.
Compania a majorat prețurile la produsele sale la începutul trimestrului curent, a declarat miercuri directorul financiar Hugh Johnston pentru Financial Times, și este dispusă să le majoreze și mai mult atâta timp cât cererea consumatorilor va rămâne la fel de rezistentă ca până acum.
PepsiCo a anunțat miercuri că prețurile pentru portofoliul său de produse, care include băuturile sportive Gatorade și chipsurile Doritos, au crescut în general cu 17% față de anul precedent în cel de-al treilea trimestru. Johnston a declarat că firma se confruntă cu un nivel al inflației care este cu „câteva puncte mai mare” decât creșterile de prețuri, lăsând compania să absoarbă diferența dacă nu se pot face reduceri de costuri compensatorii în alte părți ale activității.
Volumele de vânzări la nivel mondial au scăzut doar ușor, ceea ce indică toleranța consumatorilor față de produsele mai scumpe.
Datorită creșterilor de preț, compania se așteaptă acum ca veniturile organice, care elimină impactul achizițiilor sau al cesiunilor recente, să crească cu 12% în cursul anului 2022, față de o prognoză anterioară de creștere de 10%. Compania a crescut deja așteptările privind veniturile în aprilie și iulie.