Numărul de înmatriculări de pe piața auto românească a scăzut cu 13,4% în noiembrie, sub media europeană care s-a diminuat cu 20,5%. La 11 luni, înmatriculările de pe piața românească au scăzut cu 0,9%, în vreme ce piața europeană a stagnat, cu reducere minusculă de 0,04%.
Pe piața UE s-au vândut 713.346 de unități, cel mai scăzut total din noiembrie înregistrat din 1993. Pierderi cu două cifre au fost înregistrate pe multe piețe din UE, inclusiv trei dintre cele patru majore: Germania (-31,7%), Italia (-24,6%) și Spania (-12,3%). Franța a înregistrat o scădere mai modestă de 3,2% luna trecută; Bulgaria, Irlanda și Slovenia au fost singurele piețe din UE care au înregistrat o creștere. În România, autoturismele vândute au scăzut la 11.480.
La unsprezece luni de la începutul anului, impactul penuriei de microcipuri asupra producției de vehicule a coborât performanța vânzărilor UE până în prezent pe un teritoriu negativ (-0,04%) și asta în ciuda bazei de comparație record scăzute din 2020. Cu toate acestea, trei dintre cele mai mari patru piețe din UE au încă înregistrat rezultate pozitive din ianuarie până în noiembrie 2021: Italia (+8,6%), Spania (+3,8%) și Franța (+2,5%). În Germania, în schimb, înmatriculările de mașini noi au scăzut și mai mult (-8,1%) față de acum un an. În România, scăderea e de circa 1.000 de unități, până la 109.350 de unități.
În rândul producătorilor, la 11 luni, o creștere remarcabilă de 20,9% a înregistrat Hyundai, care a ajuns pe locul patru în topul producătorilor prezenți în Europa. Pe creștere se află și Stellantis (+0,4%), BMW cu plus 4,4% sau Toyota cu 12,7% și Mazda, cu o creștere de 8,1%.
Pe scădere, în primele 11 luni ale anului, ramân Volkswagen (-1,6%), Renault (-9,9%), deși Dacia a crescut cu 1,2% și a ajuns, în noiembrie la o cotă de piață de 5%, Daimler, pe minus cu 11,6% sau Ford cu -17,3%.