Consumul de bere în Germania continuă tendinţa descendentă, arată datele publicate de Oficiul federal de statistică (Destatis), transmite DPA, citată de Agerpres.
În total, 8,4 miliarde de litri de bere au vândut anul trecut de berarii şi distribuitorii de bere din Germania, în scădere cu 4,5% faţă de 2022.
Berarii germani se luptă cu un trend descrescător de mai mult timp (încă din anii ‘1990), pe fondul evoluţiilor demografice şi al îngrijorărilor cu privire la efectele alcoolului asupra sănătăţii şi trecerii la băuturile nealcoolice. Asta în ciuda faptului că în 2022 s-au bucurat de o uşoară relansare a vânzărilor, după ce restaurantele şi barurile au fost închise pentru lungi perioade de timp în 2020 şi 2021 din cauza restricțiilor din pandemie.
Din 1993, cifra de afaceri în industria berii a scăzut cu mai mult de un sfert, în pofida popularităţii berii în Germania.
Anul trecut, exporturile au scăzut cu 5,9%, în timp ce consumul intern cu 4,2%.
Federaţia berarilor germani susţine că producătorii sunt prinşi între costurile ridicate, scăderea cererii consumatorilor şi presiunile asupra preţurilor din partea vânzătorilor de bere.
Berea este un produs sezonier, pentru care vânzările cresc exploziv în timpul lunilor de vară şi scad toamna şi iarna. Marile evenimente organizate în timpul verii, precum Cupa Mondială la fotbal, tind să stimuleze consumul de bere. O speranță pentru berarii germani vine anul aceste din faptul că Germania găzduiește în această vară campionatul european de fotbal.