Piața mașinilor noi din Europa a scăzut în luna mai/ România, creștere de aproape 15% față de luna mai a anului trecut/ Înmatriculările de mașini electrice pe baterii, scădere de aproape 50% în România

masini, parcare Sursa foto: Pixabay

Înmatriculările de autoturisme noi în Europa (UE plus Marea Britanie şi ţările EFTA) au scăzut cu 2,6% în mai, comparativ cu perioada similară din 2023, pe fondul cererii în scădere pentru mașinile electrice, conform datelor publicate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), în timp ce România a raportat un avans de 14,7%.

Un număr de 1,09 milioane de autoturisme au fost înmatriculate în mai în Europa, comparativ cu 1,12 milioane unităţi în perioada similară din 2023.

Vânzările de maşini electrice pe baterii au scăzut cu 10,8% în mai, faţă de aceeaşi lună a anului trecut, iar cele de vehicule hibride plug-in au înregistrat un declin de 9,6%, conform datelor ACEA. Şi livrările de maşini pe benzină şi motorină au scăzut luna trecută, cu 6,3% şi, respectiv, 11,4%.

În mai 2024, înmatriculările de autoturisme în Uniunea Europeană au scăzut cu 3%, cu scăderi observate pe trei din cele patru piețe principale din regiune: Italia (-6,6%), Germania (-4,3%) și Franța (-2,9%). Spania, pe de altă parte, a obținut luna trecută o creștere modestă de 3,4%, iar Marea Britanie a crescut cu 1,7%.

În pofida încetinirii din luna mai, înmatriculările de autoturisme din primele cinci luni ale anului 2024 au crescut cu 4,6%, până la 4,6 milioane de unități. Cele mai mari piețe ale blocului au înregistrat toate o performanță similară, Spania (+6,8%), Germania (+5,2%), Franța (+4,9%) și Italia (+3,4%) înregistrând creșteri până acum în acest an.

În primele cinci luni din acest an, piaţa auto din România a înregistrat o creştere de 2,8%, fiind înmatriculate 62.147 autoturisme, faţă de 60.472 vehicule în perioada similară din 2023.

În luna mai, autoturismele electrice cu baterii reprezentau 12,5% din piața auto din UE, în scădere de la 13,8% în anul precedent. Între timp, automobilele hibrid-electrice au continuat să își extindă prezența, crescând de la 25% la aproape 30% din piață. Cota combinată a mașinilor pe benzină și diesel a scăzut la 48,5%, de la 52,1%, reprezentând în prezent mai puțin de jumătate din piață.

În pofida declinului general al pieței, segmentul hibrid-electric a fost singurul care a înregistrat o creștere, înmatriculările de mașini crescând cu 16,2% în luna mai, la peste 272.568 de unități. Trei dintre cele mai mari patru piețe pentru acest segment – Franța (+38,3%), Spania (+25,4%) și Italia (+7,4%) – au înregistrat creșteri solide, în timp ce Germania a înregistrat un ușor declin de 0,7%.

În mai, piaţa auto din România a înregistrat o creştere cu 14,7%, fiind înmatriculate 15.643 autoturisme, faţă de 13.641 vehicule în perioada similară din 2023. La categoria mașini electrice pe baterii, România a înregistrat o scădere de 46,2%, cu 754 de mașini înmatriculare în mai 2024 față de 1402 în luna mai a anului trecut. Au crescut, însă, înmatriculările de mașini hibrid-electrice cu 26%, de la 4,157 în mai 2023, până la 5,239 în mai 2024. O creștere de 14,6 la sută a fost înregistrată la mașinile pe benzină (5710 vs 4982), iar la diesel avansul a fost de 44,3%, cu 2.224 de mașini înmatriculate în mai 2024, față de 1.541 în luna mai a anului trecut.

 

Sursa foto: Pixabay

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *