Magazinele online locale, înregistrate pe platforma MerchantPro, au înregistrat o creştere cu 12,5% a numărului de comenzi, în 2022 faţă de 2021, iar ca valoare majorarea a fost de 22%, transmite Agerpres, citând date ale companiei.
Conform datelor centralizate, comportamentul de achiziţie al cumpărătorilor a fluctuat între “foarte precaut” în luni precum martie, după izbucnirea războiului, când tranzacţiile au crescut cu 5%, până la “exuberant”, în mai, când evoluţia a atins 30% la nivel de tranzacţii.
În ceea ce priveşte toate magazinele online care folosesc platforma de e-Commerce MerchantPro, inclusiv cele care şi-au început activitatea în platformă în 2022, s-au plasat comenzi în valoare de aproape 250 de milioane de euro. Comanda medie a fost 56 de euro, cu 12% mai mare faţă de anul 2021, când se situa la 50 de euro.
Printre tendinţele care se remarcă în 2023 sunt investiţiile în automatizări, inclusiv pentru integrarea şi adopţia soluţiilor de inteligenţă artificială, precum şi creşterea performanţei magazinelor din perspectiva vizitatorilor, la nivel de storefront.
Analiza MerchantPro – platformă de soluţii Saas pentru e-Commerce – a fost realizată pe datele înregistrate de peste 1.500 de magazine online locale.