Platformă de recrutare: Piața muncii a accelerat în iulie/ Numărul de job-uri a crescut cu 28% față de aceeași perioadă a anului trecut. Cele mai râvnite posturi

telemunca-teleworking-computer-calculator-Pexels-e1604673995101 Foto: Telemuncă / Pexels.com

Platforma de recrutare BestJobs a înregistrat în iulie un volum de joburi cu 28% mai mare decât în aceeași perioadă a anului trecut, păstrând același nivel comparativ cu luna iunie a acestui an. Cu toate că este o perioadă de vârf a sezonului estival, candidații au înregistrat cu 13% mai multe aplicări decât în iulie 2021 și cu 10% mai multe decât luna precendentă. Tinerii aflați la început de carieră au fost mult mai dinamici în căutarea unui loc pe piața muncii, înregistrând un nou record de activitate de la începutul anului și până acum. Astfel, candidații din segmentul 18-25 de ani au înregistrat 17% din totalul aplicărilor din iulie.

„Stagnarea în numărul de joburi este specifică lunilor de vară, când, pe fondul concediilor, recrutările scad. Cu toate acestea, candidații au început intens a doua jumătate a anului 2022. Spre exemplu, dacă în luna decembrie 2021, un candidat cu intenții de angajare aplica, în medie, la 3-4 joburi, acum datele arată o medie de 7 oportunități vizate. Vedem în platformă și faptul că, indiferent de vârstă, candidații sunt interesați de oportunități profesionale mai bune din punct de vedere al salariului sau al beneficiilor extrasalariale. În plus, chiar și cei care nu urmăresc o schimbare imediată a jobului, aplică pentru a-și evalua opțiunile”, spune Ana Vișian, Marketing Manager BestJobs.

În luna iulie, candidații au aplicat cel mai mult pentru poziții în Vânzări, unde aplicările au crescut cu aproape 4% față de luna trecută, Management, Financiar/Contabilitate, IT/Telecom și Producție/Logistică. De asemenea, s-a înregistrat o creștere notabilă de aproape 20% a aplicărilor în HoReCa, pe fondul intensificării activităților sezoniere din acest domeniu.

Topul companiilor cu cele mai multe înscrieri a fost condus în luna iulie de către Lidl, LPP FASHION, Enel și eMAG. Mulți candidați s-au orientat către județele mai dezvoltate din punct de vedere economic din țară, precum Ilfov și București (peste 221.170 de aplicări), Timiș (59.600 de aplicări), Brașov (44.330 de aplicări), Cluj (44.270 de aplicări) și Constanța (peste 35.700 de aplicări), arată datele BestJobs.
Candidații au aplicat în număr mare pentru poziții precum Consultant Vânzări pentru un brand de fashion, cu 1.700 de aplicări, Agent Customer Care (ce permite desfășurarea activității de la distanță) pentru o companie ce domină piața de comerț online din România, cu peste 1.300 de aplicări și Online Guidance Support, cu aproximativ 1.260 de aplicări.

Statisticile de pe platformă arată că volumul de joburi de la companii din străinătate a crescut cu 17% comparativ cu luna iunie, cele mai multe oportunități venind din Germania. Pe plan național, Vânzările, Managementul, IT-ul și Financiarul sunt domeniile care predomină oferta de joburi.
Datele din luna iulie mai reflectă o nouă tendință privind căutările candidaților potriviți în funcție de abilități. Astfel, 75% dintre joburile deschise pe platformă aveau adăugate skill-urile pe care candidatul ideal ar trebui să le aibă.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: