Municipiul Ploiești a scos la licitație în SICAP un contract de 200 de milioane lei pentru achiziția a 20 de tramvaie de 18 metri lungime, adică un preț-țintă de 10 milioane lei pe unitate. Tramvaie trebuie să fie cu podea coborâtă pe toată lungimea, să aibă o capacitate de transport de minim 100 de persoane(din care 30 pe scaune), rampe pentru accesul persoanelor cu dizabilități, să permită o viteză maximală de 70 de kilometri pe oră, limitată la 50 de kilometri și vor deservi publicul ploieștean pe liniile 101 și 102.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Livrarea se întinde pe 21 de luni, dar municipalitatea ploieșteană așteaptă primul tramvai să vină în cel mult luna a opta de la semnarea contractului. Aceasta este o clauză mai neobișnuită, pentru că, în domeniu, un producător are nevoie, de obicei, de măcar un an și jumătate pentru a trimite prototipul. Încadrarea într-un termen așa scurt poate fi făcută doar de un producător care are deja linie de producție de masă pentru un anumit model, cu alte livrări în curs, pentru alți beneficiari, și care poate extinde producția cu același model.
Tramvaie trebuie să aibă o garanție de minim cinci ani sau 350.000 de kilometri.
Finanțarea se face din fonduri atrase de la bănci, primăria urmând să ramburseze de la buget sumele împrumutate. Achiziția de tramvaie de către Municipiul Pliești este una dintre cele mai mari de acest timp din țară, din ultimii ani.
România are doi producători de tramvaie, fabrica Astra Vagoane Călători Arad – care a livrat 100 de tramvaie pentru București și Electroputere VFU Pașcani.