Sectorul transporturilor primeşte cea mai mare alocare financiară prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), de 7,6 miliarde de euro din cele 29 de miliarde, granturi şi împrumuturi. Prin acest plan de investiţii România îşi propune să modernizeze 311 kilometri de cale ferată, să construiască linii noi de metrou la Bucucureşti şi Cluj Napoca (investiţiile feroviare primesc o alocare mai mare decât cea a autostrăzilor) să construiască 434 de kilometri de autostrada şi să facă reforme pentru transport sustenabil.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Guvernul României a publicat joi varianta finală a PNRR, aprobată de Bruxelles.

Dar pentru ca finanţările să fie acordate este obligatoriu să fie respectat calendarul de implementare care se regăseşte în anexele fiecărui capitol. Economedia a consultat aceste „jaloane” şi prezintă termenele – limită pentru fiecare investiţie şi reformă:

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

1. Legea pentru noul sistem de taxare al transporturilor rutiere, pe principiul ,,poluatorul plăteşte” – Q 2 2023. Pachetul legislativ pentru punerea în aplicare a unui nou sistem de taxare bazat pe distanța parcursă pentru vehiculele grele de marfă (camioane) și a unor taxe mai mari de proprietate pentru cele mai poluante vehicule de pasageri.

2. 250 000 de vehicule vechi casate – Q 2 2026. Cel puțin 250 000 de vehicule poluante (cu standarde de emisie EURO 3 sau mai puțin) mai vechi de 15 ani vor fi casate între 2022 și jumătatea anului 2026.

3. Noul Cod Rutier: Intrarea în vigoare a legislației privind siguranța rutieră – legislația privind monitorizarea, asigurarea respectării și sancțiunile aplicabile pentru încălcarea normele de siguranță rutieră – Q 2 2022

4. Modernizarea şi reînnoirea infrastructurii feroviare: Semnarea contractelor pentru 50 % din lucrările legate de modernizarea și reînnoirea infrastructurii feroviare – Q 4 2022 / Finalizarea în Q 2 2026

5. Semnarea contractelor pentru construirea autostrăzilor A1, A 3 A 7 şi A 8 -Q 4 2023. Jalonul se referă la semnarea contractelor pentru lucrările de construcție și supravegherea a 100% din lucrările pe secțiunile de autostradă din rețeaua TEN-T ale A1, A3, A7 și A8

Finalizarea a 50% din lucrările la autostrăzi – Q 4 2024. Ținta se referă la finalizarea a cel puțin 50 % din lucrările (certificate prin raportul de supraveghere) de infrastructură rutieră amplasată pe rețeaua TEN-T:

  • A7 – Ploiești-Pașcani (319 km);
  • A8 – Târgu-Mureș-Miercurea Nirajului și Leghin-Tg. Neamț (Moțca) (59 km);
  • A1 – Marginea-Holdea (9 km);
  • A3 – Nădășelu-Poarta Sălajului (42 km).

Finalizarea celor 4 autostrăzi Q 2 2026. 

6. Metrou la Bucureşti şi Cluj Napoca – Q 4 2024. Finalizarea a cel puțin 50 % din lucrări (certificate prin raportul de supraveghere) pentru noile linii de metrou din București și Cluj-Napoca, inclusiv lucrări de rezistență structurală, stații, interstații, tuneluri, galerii și alte construcții, după cum urmează:

– M4 București: Gara de Nord – Filaret;

– M1 Cluj-Napoca: SF. Maria – Europa Unită.

7. Finalizarea lucrărilor la structura principală a magistralelor de metrou M 4 şi M 1 – Q 2 2026. Finalizarea lucrărilor la structura principală (lucrări de rezistență structurală, stații, interstații, tuneluri, galerii, alte construcții) a noilor linii de metrou din București și Cluj-Napoca, pe o lungime totală de 12,7 km, după cum urmează:

– M4: București – Secțiunea 1: Gara de Nord – Filaret (6 stații), lungime 5,2 km;

– M1: Cluj-Napoca – Secțiunea 1: SF. Maria – Europa Unită (9 stații), lungime 7,5 km.

Citește și: 

Guvernul a publicat integral Planul Național de Redresare și Reziliență aprobat de Bruxelles. Care sunt cele mai importante prevederi

Reformele fiscale din PNRR. Stimulentele fiscale, eliminate până în 2025. Beneficiile pentru angajații din construcții, scoase treptat între 2025 și 2028 / Pragul pentru microîntreprinderi, redus din 2023

Reforma pensiilor din PNRR. Vârsta legală de pensionare va fi egalizată la 65 de ani până în 2035. Stimulente pentru majorarea vârstei standard de pensionare la 70 de ani / Fără categorii noi de pensii speciale