Constructorul Podului suspendat de la Brăila începe ridicarea platformei de lucru pe care se vor trage cele două cabluri principale din oţel, operaţiunea de lansare urmând să înceapă din această vară, a anunţat pe pagina sa de socializare, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.
De lansarea cablurilor care împreună cântăresc 6.700 de tone este răspunzător constructorul japonez (n.r. asocierea italo – niponă Astaldi – IHI Infrastructure), iar două luni şi jumătate va dura ridicarea platformei, a explicat ministrul Drulă.
„Începe ridicarea platformei de lucru la Podul suspendat de la Brăila. Este un pas important pentru proiect – cu ajutorul acestei platforme sau „catwalk”, în termeni tehnici, se vor trage cele două cabluri de oțel peste pod, care vor susține tablierul. Ridicarea totală a platformei de lucru se finalizează în 2 luni și jumătate, dar lansarea efectivă a cablurilor merge în paralel cu acest proces și începe la vară. Cablurile cântăresc împreună nu mai puțin de 6.700 de tone, iar fiecare dintre ele are o lungime de 2 km”, a punctat Cătălin Drulă.
Podul de la Brăila va avea o lungime totală de 2 kilometri şi trei deschideri: o deschidere principală – 1.100 metri și două deschideri laterale de 490 de metri pe malul Brăila și 360 metri pe malul Tulcea.
Situaţia drumurilor de legătură. Fără şosele de acces, podul riscă să devină cel mai scump muzeu
Construirea podului peste Dunăre ar urma să se termine anul viitor, tot atunci când este aşteptată şi finalizarea drumurilor de legătură din Brăila şi Tulcea, arterele având o lungime totală de 23 de km.
Drumul Brăila – Jiijila este mult întârziat şi din cauza autorităţilor care au dat târziu autorizaţiile de construire şi au licitat separat contractele pentru relocarea utilităţilor. Deocamdată se lucrează doar pe 7 kilometri, urmând să se intre în şantier complet din această vară, a mai adăugat ministrul Drulă.
Contractul pentru Podul suspendat de la Brăila a fost semnat în ianuarie 2018 pentru 433 milioane euro, iar primele lucrări au început în decembrie 2018.