Polonia ar trebui să investească în aeroporturi regionale, nu în hub-uri de transport, spune Ryanair

Ryanair pixabay.com

Polonia ar trebui să renunțe la planurile de a cheltui miliarde de euro pentru un imens aeroport  în centrul țării și să cheltuiască în schimb o parte din acești bani pentru dezvoltarea aeroporturilor regionale, a declarat un director executiv al Ryanair, pe fondul incertitudinii privind viitorul proiectului, scrie Reuters.

Noul guvern reanalizează planurile de construcție a hub-ului de transport Solidaritatea (CPK), care ar urma să fie operațional în 2028 și să deservească 40 de milioane de pasageri pe an.

Lucrările de construcție nu au început încă, iar proiectul s-a confruntat cu critici privind costurile și amploarea sa.

Cu toate acestea, susținătorii săi spun că crearea unui aeroport uriaș cu conexiuni feroviare de mare viteză în întreaga țară ar da Poloniei un impuls economic important.

“Ceea ce aș spune este să folosim o fracțiune, și mă refer la o fracțiune, din acel buget CPK pentru a ajuta aeroporturile regionale locale să se dezvolte, să le ajutăm să crească, iar economia va continua să înflorească”, a declarat Jason McGuinness, directorul comercial al Ryanair, într-un interviu acordat Reuters.

Investițiile în aeroporturile regionale ar fi pozitive pentru Ryanair, care încearcă să își dubleze afacerile pe piața poloneză, aflată în creștere rapidă, și să se extindă în toată Europa de Est în următorul deceniu.

McGuinness a vorbit în timpul unei călătorii în Polonia pentru a discuta despre mutarea zborurilor către alte locații din Polonia de pe aeroportul Modlin din Varșovia.

Ryanair spune că incapacitatea de a ajunge la un acord cu conducerea Modlin cu privire la extinderea aeroportului, urmată de o nouă colaborare nesatisfăcătoare, nu i-a lăsat altă opțiune decât să își reducă și mai mult operațiunile de acolo.

Aeroportul Modlin nu a răspuns la o solicitare de comentarii trimisă prin e-mail.

“Nu este încă foarte bine definit, dar cu siguranță aș crede că ne uităm la o reducere 15-20% a capacității la Modlin pentru vara anului 2024 față de vara anului 2023”, a declarat McGuinness.

“Vor fi mai multe aeronave care vor ieși din Modlin și speranța noastră este că ne vom întâlni cu partenerii noștri aeroportuari.. (pentru că) dacă luăm aeronave din Modlin, vrem să păstrăm acele aeronave în Polonia”.