Constructorul german de automobile sport Porsche intenţionează să îşi electrifice treptat linia de modele astfel încât în 2030 vehiculele electrice să reprezinte 80% din vânzările sale, scrie Reuters.
În același timp, vrea să păstreze celebrul 911 drept singurul model cu motor pe combustie din gama sa, a declarat miercuri un director de la Porsche.
Planurile Porsche sunt urmărite cu atenţie, inclusiv de organizaţiile de mediu, având în vedere investiţiile constructorului în combustibilii sintetici şi presiunile pe care le-a făcut asupra UE pentru a permite vânzarea acestui tip de vehicule şi după 2035.
Constructorul german va electrifica prima dată modelul SUV compact Macan, urmat de modelul sport 718 şi abia apoi modelul Cayenne, care se vinde cel mai bine, a declarat directorul diviziei de combustibili sintetici de la Porsche, Karl Dums.
Excepţia de la electrificare o constituie celebrul model 911, care în 2022 a fost responsabil pentru 13% din vânzările Porsche.
“Strategia noastră în primul rând este trecerea la mobilitatea electrică şi vom produce 911 cât timp va fi posibil cu un motor pe combustie”, a spus Karl Dums. Acesta a precizat că planurile Porsche în domeniul vehiculelor electrice şi investiţiile în combustibilii sintetici sunt separate.
Analiştii şi experţii în domeniu auto sunt de părere că combustibilii sintetici vor fi utilizaţi doar pentru modele de nişă din segmentul high-end. Cel mai probabil, marii constructori vor evita să lanseze noi modele pe bază de combustibili sintetici după 2035, după ce au anunțat că vor investi 1.200 de miliarde de dolari pentru electrificare.
La fel ca şi Porsche, și constructorul italian de automobile sportive Ferrari a făcut presiuni la UE pentru a aproba folosirea combustibililor sintetici, dar cu toate acestea estimează că 80% din modelele sale vor fi electrice sau hibride în 2030.
Mai mulţi constructori auto mici vor să vândă şi ei automobile care utilizează combustibili sintetici acelor clienţi care îşi permit să plătească preţul ridicat, de până la 10 lire sterline (12,90 dolari) pentru fiecare litru de combustibil sintetic.
Un exemplu sunt modelele Morgan Motor care sunt produse manual la o uzină din Malvern, Anglia, şi care costă 100.000 de dolari chiar dacă exteriorul automobilelor nu s-a schimbat foarte mult după cel de al doilea război mondial. Deţinut de fondul de investiţii Investindustrial, Morgan a produs aproximativ 600 de automobile anul trecut şi acum are de gând să se extindă pe piaţa din SUA. Directorul general Massimo Fumarola a spus că Morgan va lansa un model electric la finele acestui deceniu, însă mulţi clienţi vor un model cu motor pe combustie, alimentat cu combustibili sintetici, şi mult după 2035.