Constructorul german de automobile sportive Porsche, acţionar al grupului german Volkswagen AG, se află într-o poziţie financiară adecvată pentru a lua în considerare noi investiţii, în vederea diversificării portofoliului său, a anunţat marţi directorul financiar Johannes Lattwein, la prezentarea rezultatelor financiare, transmite Reuters, citat de Agerpres.
„Resursele noastre financiare ne dau o flexibilitate considerabilă pentru potenţiale investiţii. În acest scop, vom avea o abordare activă în vederea dezvoltării portofoliului nostru. Actualul mediu de pe pieţele financiare şi reducerea capitalizării bursiere a companiilor creează oportunităţi atractive”, a adăugat Lattwein.
Porsche a precizat că face parte din grupul de investitori care a preluat o participaţie de 35% în Flix SE, proprietarul serviciilor Greyhound în America de Nord şi FlixBus în Europa. De asemenea, grupul german a preluat recent o participaţie în compania canadiană Waabi Innovation Inc.
În primul semestru din 2024, rezultatul net după impozitare a scăzut la 2,1 miliarde de euro, de la 2,3 miliarde de euro în primele şase luni din 2023. Pe ansamblul acestui an, Porsche are ca obiectiv un rezultat net după impozitare de 3,5 – 5,5 miliarde de euro.
De asemenea, Porsche a raportat reducerea datoriei nete de la 5,7 miliarde de euro, la 31 decembrie 2023, la cinci miliarde de euro, la 30 iunie 2024, în linie cu previziunile companiei.
Luna aceasta, Volkswagen AG, cel mai mare producător auto european, a raportat un profit trimestrial mai redus, dar peste estimările analiştilor, pe fondul dificultăţilor cu care s-au confruntat unele dintre principalele sale mărci.
Profitul operaţional a scăzut cu 2,4% în trimestrul doi din 2024, la 5,46 miliarde de euro, în timp ce analiştii se aşteptau la un declin mai accentuat. Veniturile au crescut cu 4,1%, la 83,3 miliarde de euro, datorită performanţei solide a diviziei de servicii financiare, în pofida vânzărilor mai reduse în perioada aprilie-iunie 2024. Totuşi, profitul a înregistrat un recul de 4,2%, la 3,63 miliarde de euro.
Grupul german s-a confruntat cu scăderi la principalele sale mărci profitabile, Porsche şi Audi. De asemenea, rezultatele au fost afectate de costurile cu concedierile la divizia de automobile VW. Cheltuieli speciale de aproximativ 1,7 miliarde de euro în urma posibilei închideri a fabricii Audi din Bruxelles ar urma să fie incluse în rezultatele din trimestrul trei.
În primul semestru din 2024, vânzările de vehicule au scăzut cu 2%, la 4,3 milioane, comparativ cu perioada similară din 2023. Creşterea din America de Nord şi America de Sud aproape a compensat scăderile din alte regiuni, în special din China, a precizat VW.